• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Drättinge-Torsång

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Startade trippen mot Borlänge vid 15,30:Hade precis fått på allround däcken. Vi tankade i lite vatten innan o kollade om allt funkade .Men icke pumpen, tog 3 cola flaskor med oss med vatten ifall det ej skulle tina.Här hade vi lite snö men snön förvann ovanför Gränna Skönt.Stannade på mc Donalds innan Örebro.Zimba fick också en liten burgare men han hinner ju ej att smaka sväljer det helt.Stackarn han är alltid utsvulten.Kom upp till Borlänge hittade direkt vägen till Torsång.Kollade i backspegeln på den lilla vägen o sa till Ragge varför kör inte personbilen om för jag kör ju sakta. Det förstod jag vid första rondellen i Torsång.Glashalt.Vi hittade de andra hbk arna vid kyrkan ,han precis o stanna och vips så kom Gert o bjöd in oss i deras rymliga husbil ,ta bara med en pall sa han.Vi gick över till dom när vi bäddat. Där satt ju halva hbk redan, men fick plats vi med 10 stycken var vi då.Sedan kom Kumani o traskade in.Det var kul o träffa detta gäng för hemma hos oss skulle man ju prata med hela hbk gänget,han ju ej o prata så mycket då.Kan säga att bilen var inte full hade fått in ett flertal till. Kl 12,00 skulle jag gå o lägga mig gick då över o skulle öppna dörren Låst. Nycklar inne i husbilen o där låg Gustav o hunden.Försökte väcka med att banka men icke ville ju inte väcka Lasse o de andra ,gick o hämtade Ragges mobil ringde in försökte väcka Gustav ,efter en kvart vaknade han.Det var nog Zimba som fått ner knappen Det gör man inte om mer.Sov så gott i bilen, första gången med värme på.Gick upp vid 8 ut med hunden lika halt ,som tur var fanns ju hembygdsgården där så man kunde släppa hunden där. Fortsättning följer.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Drättinge-Torsång

Sedan var det frukost o vatten pumpen funkade nu .Käkade ngr mackor gick därefter ut igen.Vid 10,30 var det dags att åka i trupp till Strutsarna,det var ståtliga djur.De stora hölls i en stor hall utan väggar.Ägaren stod o höll ett intressant föredrag om strutsarna i en timme ungefär o hela tiden så gav de honom små?tjyvnyp i nacken när han höll tal.Det gick faktiskt o klappa dom.Men får la tillägga att handskar hade varit en fördel annars får man blodutgjutning(som jag fick).Ni får titta på korten som finns i galleriet såg att Åke o Vanja hade lagt in bilder också.Då förstår ni nog att de är stora stiliga fåglar.Var o tittade i ägg kläcknings hallen och även på mindre strutsar jag lyssnade inte så noga hur gamla de var men betydligt mindre.Sedan handlade jag lite strutskorv m.m.Sedan var vi ju bjudna till en hbk are på kaffe,men hon hade fixat lunch till alla helt suveränt och ngn annan hade bakat .Detta smakade suveränt efter timmarna på farmen.Vill även tillägga att maten var upphälld i typ ölglas av plast (engångs)med gaffel i ,gud så smart. Kl 15,30 tillbaks vid kykan ,ställplatsen. Liten stunds vila sedan gick nog alla utan jag till ett museum med moppar o dyl.Då passade jag på att diska o värma glögg.(till ingen nytta).Vi han ej med glöggen för vips så var det taco dags.mmmmmmm. Där åts o dracks det för fulla muggar.Sen var det ju dags att gå o lägga sig 5 min färd till bilen var det bara.Vaknade utsövd på morgonen av att det bankades utanför jag trodde det var ngn som ej fick i gång gasolen.Men det var en tjej som skulle sanda innan kyrkobesökarna kom.Fortsättning följer

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Sedan så började vi färden hemåt vid 10,45.Stannade vid en rastplats mellan Gränges o Kopparberg tömde toan där o fikade lite.Skulle sedan upp med rutan jag "vevat" ner men tji fick jag elen funkade ej.Påslakan fick vi klämma i dörren.Funkade ganska bra faktiskt.Parkerade vid 5 tiden utanför dörren hemma.Lastade ut det mesta.36,7 mil var det hem.Nu är det bara o vänta till nästa träff .Ha det bra alla .
Ni får ha lite förståelse om jag stavat fel m.m är ej så bra på att skriva och berätta.Men ni fattar nog ändå.:wink:

Senast ändrad:
H

hianders

Guest

Vilka fotografer vi har i klubben, Susanne (Ragge 358) och Wania (Åke o Wania 65)!!
Titta i fotogalleriet på deras bilder från den suveränt trevliga Strutsträffen i Borlänge och samvaron i det vackra Torsång!!

Tack igen för trevlig helg och trevligt sällskap!!:yes: :wub:

fru hianders (Inger)

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Tack så mycket för denna trevliga läsning. Det känns nästan som att vi har varit med på träffen. Och vad fina bilder!
;) :wub:

Toppen