• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dongelhus

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Är det någon som köpt och provat det dongelhus som JR Larmcenter säljer.
Det säljes under namnet 'eDildo' och skall monteras på husbilens tak och i detta sätter man sedan sin dongel.
Så här ser den ut:

Bilagor

• DSC01235.JPG
    DSC01235.JPG
    821,8 KB · Visningar: 11
Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Dongelhus

Jag gjorde en egen för nåt år sedan. Tog ett lamphus till husbilars ytterbelysning. Plockade bort lamphållaren och limmade lamphuset på taket. Lade i Telia-stickan. USB- förlängningskabel ner till en router i skåpet under.

Telia-stickan är upplåst och vi köper SIM-kort i det land vi besöker (minst en vecka).

Det är en klar förbättring av förbindelsen med stickan utanför bilen.

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Dongelhus

Inne i en Huawei dongel E1550, är en mottaker antenn som (dipol) med olika längder på ca 3,5 / 7 centimeter, och en sänderantenn omtrent 4 centimeter böjt i sidan.
Antenn mottaker är böjt runt en plast kapsel vid den andra änden av USB-kontakt - överdelen.
Så toppen är att föredra fri från andra komponenter i dongeln.
Detta bekräftar orsaken till att dongeln är bäst vertikalt.
Om en dongel inbyggd antenn är bäst jag inte har en mätning, men det måste finnas en anledning förrän du ge en lite dongle med kontakter för extern antenn.
Jag har provat en extern antenn med en liten dipol 2 x 5 cm - placerad fritt på husbilens tak.
Långt bättre resultat. ;)
http://www.husbilsklubben.se/forums/t51090/

Men det kan göras bättre. :)

Senast redigerad av en moderator:
Toppen