• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic varslar 500 anställda

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Dometic, tillverkare av fritidsutrustning, varslar 500 anställda om uppsägning i ett nytt sparprogram. ”Programmet inkluderar en planerad stängning av två fabriker och fem distributionscenter, samt anpassning av resurser inom tillverkning, leverans och stödfunktioner.

Synd att det står 12 miljarder i länken, när det i verkligheten är 1,2? Ett tecken på modern sensationsjournalistik?

Senast ändrad:

Västkustcamparen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2025
I lassewalles länk kan man bl.a. läsa att Dometic lägger ner tillverkningen av större kompressorkylskåp till fritidsfordon (om nu någon missat det)

Senast ändrad:

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Ja jag missade detta med kompressorkylskåpen.

Om man läser de milslånga trådarna på linertreff, förstår man att den produkten är helt undermålig.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Det framgår inte vilka modeller som Dometic ska sluta tillverka, bara att det gäller de stora skåpen, som har dålig lönsamhet. De kanske har kvar <10liters

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det framgår inte vilka modeller som Dometic ska sluta tillverka, bara att det gäller de stora skåpen, som har dålig lönsamhet. De kanske har kvar <10liters
Man kan väl gissa att det är de riktigt stora, till liners och liknande, där blir ju serierna försvinnande små. Och en del Linertillverkare använder
hushållsskåp.

Toppen