• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic RM 7651L Ingen kyla!

Öckerö-bo

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
839
Medlemskap
2025
Ja nu har man konstaterat det bistra faktum att kylen har lagt av.På gasolen kryper frysen ner till 0,men på 230 händer ingenting mer än att den suger ström.Är det någon på detta kunniga forum som har en ide.Frågan är också vart skall man vända sig? Har vanliga serviceverkstäder någon kunskap om detta eller tar man kontakt med Dometic?Har läst lite på husbilsdoktorn men blir inte mkt klokare av det.
På förhand tack, Lasse
 
T

Teddi

Guest
Sv: Dometic RM 7651L Ingen kyla!

hej lasse ,,va ett tag sen,,tack för ölen:D:D höganäs:p

ja själv kontaktade centralen på gamlestadsvägen,,fick både tips ock grejer som behövdes,,ligger i gamla #facits# fabrik i gamlestan,,
 

Öckerö-bo

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
839
Medlemskap
2025
Sv: Dometic RM 7651L Ingen kyla!

Välbekommet med ölen.Är det Elektrolux som har där,och var du i så fall där med bilen och dom felsökte?
Tack för snabbt svar o ha det gott! Lasse
 
T

Teddi

Guest
Sv: Dometic RM 7651L Ingen kyla!

tack lasse,,har du bilen påställd,,då åker du dit,,det är electrolux,,
jag var där förra vintern,,bilen var avställd,,dom var väldigt tillmötesgående,,ring före,,

ps,,en av dom goaste öl ja smakat på,,vi syns,,
 

Öckerö-bo

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
839
Medlemskap
2025
Sv: Dometic RM 7651L Ingen kyla!

Tack för ditt svar!Nej har inte känt någon lukt varken på in eller utsida.Blir väl att kolla med Elektrolux. Mvh.Lasse
 
I

Inger-Lisbeth

Guest
Sv: Dometic RM 7651L Ingen kyla!

Ett litet tips.Kolla så att inte ngn. av dom 2 kontakterna till "doppvärmaren" har lossat på ett eller annat sätt(det är den som ger ström till skåpet och går in i det tjocka röret till höger.Det kan också vara så att denna är sönder. En kunnig husbil/vagn verkstad kan mäta upp detta på 5-10 min.
lycka till
:yes:
 
Toppen