• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic RM 7651L felande

enslow

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
40907
Medlemskap
2024
Vårat kylskåp slutade att fungera helt plötsligt händer ingenting när man provar dom olika Gas 12v 230v.

Fick tag på en ny tändningsmodul och bytte även ett relä uyan att det blev något bättre.
Har även kollat att kabelskor och gjort rent allt samt att säkringen som sitter i bilen är hel.

Sitter det någon säkring någon annanstans och finns det något kretskort som kan ha gått sönder?
Eller vad tror ni har hänt?

Kylskåpet är helt svart och det händer ingenting när man fösöker starta det.

Tacksam för hjälp innan jag lämnar in den//Morgan

Hanza

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
564
Medlemskap
2024
Bakom manöverpanelen sitter kretskortet, du behöver ta bort reglagen (dra rak ut) sedan tror jag det var några skruvar för att lossa hela modulen. Sök efter reservdelsritning så ser du närmare hur det ser ut.

enslow

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
40907
Medlemskap
2024
Bakom manöverpanelen sitter kretskortet, du behöver ta bort reglagen (dra rak ut) sedan tror jag det var några skruvar för att lossa hela modulen. Sök efter reservdelsritning så ser du närmare hur det ser ut.
Ok stort tack ska försöka ta lös den och lämna in kretskortet på en instumentverkstad som kan felsöka det.
Efter det vet jag om det var felet.

Någon som har en annan lösning får gärna svara.

Mvh//Morgan

Senast ändrad:

enslow

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
40907
Medlemskap
2024
En uppdatering inget fel på kretskortet men kopplingstycket som går in i tändningsmodulen är det dålig kontakt i så den måste bytas om jag hittar någon ny eller fixa till på något annat sätt.

//Morgan

Toppen