• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Dometic återkallar spishällar

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Hittade detta på Dometics hemsida
Verkar omfatta många modeller. Vi har in Rapido i96 2019 och troligen finns vår häll med på listan
Manualen omfattar KSK2007 och KSK2008, dessa ser lika ut och en är med på listan
 

Bilagor

  • Dometic Product Recal.pdf
    584,1 KB · Visningar: 464

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
642
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
I dokumentet kände jag igen vår MO9722R till utseendet. I listan finns också "Dometic MO9722R Piezo" med. Det verkar alltså stämma på vår.
MEN det finns även en kolumn med "SKU" med och där är numret annorlunda än vad det är i lappen som följde med instruktionsboken för vår. "SKU" betyder "Stock keeping unit". Jag antar att även SKU ska vara "rätt" för att återkallelse ska gälla. Men jag ska kolla med leverantören av bilen eller ev Dometic.

Jag skriver detta till alla er som hittar er spishälls modellnummer i listan. Om jag tolkar det rätt behöver det alltså inte gälla alla med samma modellnummer.

Någon som kanske kan mer om detta eller som redan varit i kontakt med Dometic eller billeverantör?
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
642
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Jag ställde en fråga via mail till Dometic angående modell och/eller SKU. De svarar:

Hej,

Det skall enbart gälla de spishällar med de SKU-nummer som anges i informationen.

Så om du har ett annat SKU-nummer så gäller det ej din spishäll.

Mvh Simon


Då minskar nog antalet berörda betydligt.

Jag är första ägare till bilen och den är mindre än 6 månader gammal. Bland papperna fick jag med en lös klisterlapp om hällen där jag kan se både modell och SKU. Dock hittar jag ingen lapp på hällen. Det går inte att se undersidan på den utan demontering. Så andra som inte har lös lapp kanske får svårt att hitta SKU.
 

Sövestad

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Ystad
HBK-Nr
29253
Medlemskap
2024
Är det någon som har mer information kring detta. Vi är drabbade och när vi pratar med åf som har dom ingen aning när ny häll kommer. Vi har en ny husbil, levererad i Juni och kan inte, får inte använda spisen nu. Jag är förvånad att det inte är mer kring detta i forumet då många husbilar i SE liksom i Europa är påverkade. Vår spis plomberades direkt när vi kom till verkstad.
 
Toppen