• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Doftfri husbil

In the mood

HBK Medlem
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
8405
Medlemskap
2024
Någon som vet vart man kan få tag på en husbil (i mellansverige) som inte är tvättad med parfymerade produkter? Jag är doftöverkänslig och har jättesvårt att hitta en bil där man inte använt starka dofter till rengöring.
Vi har redan köpt en husbil som vi försökt sanera men tyvärr fick vi sälja den. Doften av förre ägarens rakvatten gick inte att få bort. Provade med ozon, plockade ur hela inredningen och tvättade allt 3 gånger samt ångtvättade alla textilier men tji fick vi :( !!
Nu är vi på G igen och letar ny bil så finns det några tips så är de jättevälkomna.
Skam den som ger sig :mh:

T

Trilla

Guest
Sv: Doftfri husbil

Det låter helt absurt att saneringsförsöken inte lyckades på förra bilen. Hade du riktiga grejer? Har lite koll på brand sanering och att få bort rakvatten borde inte vara ett problem..

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

På förekommen anledning så måste påpekas att EGNA Annonser inte är tillåtna i forumen utan får läggas in under den egna avdelningen Annonser.

Denna tråd har rensats från egna annonser!

In the mood

HBK Medlem
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
8405
Medlemskap
2024

Tack för ditt svar men vi använde riktiga grejer. Eftersom jag är så känslig så har vi skaffat oss en del kunskaper om hur man sanerar div. dofter. En effektiv metod är att hetta upp till över 30 grader och sedan vädra, det gör att molekylerna frigörs och vädras bort. Ang. parfymer/rakvatten så tillsätter man idag något för att de ska sitta i länge, troligen råkade vi ut för en sådan. Den som uppfinner något som tar bort parfymdofter tror jag har en stor marknad framför sig. Vi är idag minst 6,3% av befolkningen som har denna nya miljösjukdom :rolleyes: Vi letar vidare.....

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Kjenner problemet, det er diverste parfymeprodukter og sigarettrøyk som er mest problematisk. Duftemnet trenger seg dypt inn gjennom tyget på dynorna. Fristende å si velg en bil med ledertrekk, da er det endast madrassorna som blir kandidat for utskiftning om det er sterke duftemner.

Toppen