• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ditec lackkonservering

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Ditec lackkonservering

Ja! Men på en vanlig bil.

Efter några månader var bilen som om den bara hade varit behandlat med vanlig vax. Dvs jag märkte ingen som helst skillnad. Var tvungen att vaxa igen.

hälsning
jyrki

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag har gjort Ditec på våran husbil samt även Glastec , ytan är så glatt så man tappar nästan svampen vid tvätt :) samt är det ju väldigt blank .

Min behandling är iallafall kvar och det kan ju hända att dom inte gjorde det som man skulle för dom lägger ju på ett medel sen skall ju det härda under natten .

Jag gjorde Ditecbehandlingen nästan direkt efter jag gjorde rostskyddsbehandlingen som jag skrev om här . http://www.husbilsklubben.se/forums/t36520-2/ .

Det verkar som att bilen inte blir så skitig heller för det rinner ju av lätt när det regnar så det verkar inte fastna .

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023

Vi konserverade vår när den var ny,har nu efter 18 månader fått underhållsbehandling så nu går det 18 månader till, tvättar bilen 4-5 gånger om året behövs ej mer.Jag kan rekommendera konserveringen även om det kostar en del.
Berra

L

LaMoni

Guest

Tack för era svar. Priset var mellan 13-15000 för Kabe

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023

Jag betalade 7500kr för en Carthago c-line i Ängelholm
Berra

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

KAMA bilvård i Nödinge till en kostnad av 5000 - 8000 kr, beroende av husbils storlek.
Telefon till grabbarna: 0706 456 448
(ej att förväxla med Kama fritid)
Jag vet inte vilket fabrikat de använder på medlet.

Maria Englund

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
1992
Medlemskap
2025

Hej!
Ditec i Ystad vill ha 8000 kr för Carthago c-line.
Hälsningar Maria

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025

Ditec-anläggningarna har ofta en enklare behandling också - passande lite äldre / ej nya bilar. Avsevärt billigare.
- För äldre lacker och för de som önskar en enklare och billigare behandling än DITEC erbjuder vi ett enklare 2-komponents lackskydd. Denna behandling ger bilen ett skydd som bibehåller lackens glans och förhindrar oxidering. En behandling håller i ca 12 månader, därefter behöver behandlingen göras om för att glansen skall bibehållas. Återbehandlingen sker till reducerat pris. -
Jag testade den ifjol och ska på "återbehandling" nu i vår. :)

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

Var idag och hämtade bilen från behandlingen!
OJ oj oooj, vad blank och fin husbilen blev efter behandlingen
KAMA bilvård i Nödinge till en kostnad av 5000 - 8000 kr, beroende av husbils storlek.
Telefon till grabbarna: 0706 456 448
(ej att förväxla med Kama fritid)
Jag vet inte vilket fabrikat de använder på medlet.

L

LaMoni

Guest

Tack för informationen, det var stor prisskillnad mot mitt pris jag fick i Kristianstad. Min är en ny Kabe.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det är ju också lite noga med att man får just den DiTec behandlingen för den skall ju stå och härda under natten .
Kompisen gjorde en TefCar behandling på sin bil och det var inte bättre än en vanlig vaxning .

Man får inte jämföra "äpplen och päron" .

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

Nu "efter" Pollensäsongen, kom det regn och allt det gula(pollen) rann av bilen av sig själv, och vattendropparna pärlade sig så vackert på den glanssiga ytan.
Väl satsade riksdaler verkar det som hittills!

Var idag och hämtade bilen från behandlingen!
OJ oj oooj, vad blank och fin husbilen blev efter behandlingen

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Tack för informationen, det var stor prisskillnad mot mitt pris jag fick i Kristianstad. Min är en ny Kabe.
Hej kontakta vittsö bilvård i Emmaljunga dom utför en Diamond brite behandling. specielt för husbilar till en kostnad 7 700 jag fick min 750 behandladd i november mycket bra utfört.

Toppen