• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Display

dalius

HBK Medlem
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
33307
Medlemskap
2025
Jag har en Swift av 19 års modell som inte vill fungera. Bilen är elkopplad och det är ström i både bilbatteri och bodelsbatteri men displayen blir bara vit och så larmar den.
Kan någon svara på vad detta beror på.
MVH Dan

HW61

HBK Medlem
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2025
Nä - det förmår jag inte. Har en 2022 Adria som hade ungefär samma för ett år sedan. Bilen står hos en kompis i en lada - underhållsladdning med timer några timmar då och då. Blank display. Startade bilen och allt blev normalt och har varit så sedan.

Bilarna idag - det är kanske inte bara en "dum display" - utan en liten dator som behöver starta om. Nästa - i min enkla värld - koppla bort strömmen några minuter - koppla tillbaka. Har du tur......

dalius

HBK Medlem
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
33307
Medlemskap
2025
Nä - det förmår jag inte. Har en 2022 Adria som hade ungefär samma för ett år sedan. Bilen står hos en kompis i en lada - underhållsladdning med timer några timmar då och då. Blank display. Startade bilen och allt blev normalt och har varit så sedan.

Bilarna idag - det är kanske inte bara en "dum display" - utan en liten dator som behöver starta om. Nästa - i min enkla värld - koppla bort strömmen några minuter - koppla tillbaka. Har du tur......
Hej Det var ett användbart tips jag fick och det tackar jag så hjärtligt för.
Ha en god fortsättning

Toppen