F
F.d. 55383
Guest
Ställ nya krav och öka efterfrågan!
Det är bara så din dröm kan bli verklighet.
Marknaden fungerar så att om det är ingen efterfrågan för en ny produkt så blir det ingen ny produkt.
Under många år har jag tjatat hos husvagn/husbilstillverkare om att det finns många par som vill vara för sig själva när de är ute och lever friluftsliv. Jag ville ha en husvagn med dubbelsäng i mitten (sk kingbed) och ”vardagsrum” med snurrfåtöljer istället för bäddbara obekväma soffor. Och så kom en planlösning med en smal 140 cm dubbelsäng mot ena sidan av vagnen, med lösa fåtöljer (dock inga snurrfåtöljer) men vi köpte den ändå. Den blev aldrig någon storsäljare, troligen för att det visades bara en gång, så folk visste inte att sådana fanns att köpa. Sedan kom den efterlängtade dubbelsängen i mitten, men utan snurrfåtöljer. Ändå bytte vi vagn, då dubbelsängen var viktigare.
Det var likadant med husbil med dubbelsäng, med stark motor och automat. Återigen, många års tjatande, och så kom den 2008.
Det är värt att tjata på så att det blir förändringar med vettiga nyheter. Idag är det så att tillverkarna flyttar om skåp byter tyg. Men jag har aldrig sett att tillverkarna eller försäljare delar ut enkät med frågor vad du är intresserad av för behov kring planlösning chassi motor/växellåda. Det enda du kan göra är att välja mellan dem som finns. Och sedan kan du komplettera den med Tv, micro, ugn, större kylskåp etc.
Idag är det nästan omöjligt att ta med sig passagerare, med sin kroppsvikt och tillhörande bagage utan att man åker på övervikt, om man vill ha en bil klassad som personbil klass 1.
Stefan
Det är bara så din dröm kan bli verklighet.
Marknaden fungerar så att om det är ingen efterfrågan för en ny produkt så blir det ingen ny produkt.
Under många år har jag tjatat hos husvagn/husbilstillverkare om att det finns många par som vill vara för sig själva när de är ute och lever friluftsliv. Jag ville ha en husvagn med dubbelsäng i mitten (sk kingbed) och ”vardagsrum” med snurrfåtöljer istället för bäddbara obekväma soffor. Och så kom en planlösning med en smal 140 cm dubbelsäng mot ena sidan av vagnen, med lösa fåtöljer (dock inga snurrfåtöljer) men vi köpte den ändå. Den blev aldrig någon storsäljare, troligen för att det visades bara en gång, så folk visste inte att sådana fanns att köpa. Sedan kom den efterlängtade dubbelsängen i mitten, men utan snurrfåtöljer. Ändå bytte vi vagn, då dubbelsängen var viktigare.
Det var likadant med husbil med dubbelsäng, med stark motor och automat. Återigen, många års tjatande, och så kom den 2008.
Det är värt att tjata på så att det blir förändringar med vettiga nyheter. Idag är det så att tillverkarna flyttar om skåp byter tyg. Men jag har aldrig sett att tillverkarna eller försäljare delar ut enkät med frågor vad du är intresserad av för behov kring planlösning chassi motor/växellåda. Det enda du kan göra är att välja mellan dem som finns. Och sedan kan du komplettera den med Tv, micro, ugn, större kylskåp etc.
Idag är det nästan omöjligt att ta med sig passagerare, med sin kroppsvikt och tillhörande bagage utan att man åker på övervikt, om man vill ha en bil klassad som personbil klass 1.
Stefan