• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dimra en led-slinga

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Kan alla LED-slingor typ 5 meter självhäftande slingor dimras? Om inte, vad skiljer dom åt?

Bennie

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Dimra en led-slinga

Om de kan eller inte, beror väl på deras konstruktion.
Jag tror inte det går att se på den om det går eller inte. Jag köpte en billig fjärrdimmer av Linders belysning och testade på den ledslinga jag köpt (som saknade märkning om "dimningsförmåga"). Det gick alldeles utmärkt att dimma just den slingan.
Men är den inte märkt som dimbar, så skall man nog inte räkna med att det går.

//Stefan

F

F.d. 29882

Guest

Hej
Jag har 6-7 olika led strip 5 meters slingor,alla går att dimmra ,
220V slingan behöver en egen dimmer,

//Jocko:mcride:

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Jo alla är nog dimbara, men det finns olika sorters dimmers, som bygger på olika tekniker. Så det "svåra" är att hitta rätt dimmer till den LED man har.

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Jag köpte en från Kama som inte funkade med en LEDlist, jag tror jag köpte den från samma ställe.... bytte dimmern till en annan variant och det funkade.
Jag tror jag testade den första till en annan LEDlampa, och att den inte var trasig i alla fall.... jag tror inte den hade PWM-teknik.

Senast ändrad:

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Det stämmer att det finns "LED-slingor typ 5 meter självhäftande" som ej är dimbara.

Kan inte gå in på djupet varför, men det är så. :rolleyes:

Toppen