• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Digitalt elverk - köpråd önskas

sandman

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
14854
Medlemskap
2025
Jag har nog surfat på alla sidor och läst alla trådar som finns om digitala elverk ändå står man där som ett fån. Jag behöver köpråd. Vi ska framför allt ha det till att driva luftkonditioneringen (Dometic B2200) och för att ladda batterierna när vi är på hund och kattutställningar. Vad jag kommit fram till är följande. Honda går bort, för dyrt. Kipor IG2600 verkar ok men känns lite omodernt, ingen självstart, men bra pris. Sen finns det Danska sidor och Tyska även Engelska. De elverken verkar vara Shanghai tillverkade eller är det Kipor som gör dem också? Vågar men köpa ett sådant? De är ju samtidigt väldigt moderna med el-start och fjärrkontroll. Som sagt många frågor och funderingar.
Lite kloka råd önskas – tack.

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Digitalt elverk - köpråd önskas

Jag köpte ett på Clas Ohlssons som klarar 1800 W kontinuerligt. Detta räcker för mina behov, går relativt tyst och väger 22kg. Då har Du tillgång till deras garanti m.m. Hälsningar Göran Hellman

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2026

Honda! Har provat, ägt o servat ett antal olika sedan mitt första Tiger 1968. Skillnaden märks på ljudet, effektstyrningen, startvilligheten, hållbarheten mm. Ur o skur, snö o kallt, det skall bara fungera. Vårt Honda är värt varenda krona, hälsar Björn

elegancen

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
7888
Medlemskap
2025

Vi har ett Kipor 2,6kw funkar bra . Jag ska erkänna att det har gått sönder en gång förmodligen för att det startats med förbrukare redan inkopplade . Det var inga problem att få fram delar gick på någon dag från duab huset toppen service där. Men efter den reparationen har det funkat kanon. Tror givetvis att ett Honda holler en högre klas och går något tystare något som följer priset. Vi användr lång sladd ett billigare alternativ.

Argos747

F

F.d. 30354

Guest

Hej...Av "Experter" får man höra ett Honda är bäst....Det är säkert sant för dom har hög kvalitet....Vi köpte ett Kipor IG 2000 och vi är nöjda med det....Vi har använt elverket vid olika temperaturer och det startar alltid på andra försöket...Ej elstart...Snör start...:yes:..Elverk från Biltema...No Name...Ö&B...Går bort....:)

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2026

famseve: "Av "Experter" får man höra ett Honda är bäst", tråkig kommentar. Jag har inte utgett mig för att vara någon expert. Sandman ville ha köpråd. I mitt inlägg står bara att vi är mycket nöjda med Honda och vad som kanske kan skilja från ett enklare. Du är nöjd med ditt elverk o jag med mitt, det måste vi väl kunna få uttrycka utan efterslängar?

Sandman: Det finns nog inte några väsentligt negativa kommentarer om något Inverter elverk för ett par tusenlappar, dom levererar. Eftersom några har krånglat tidigt så känns det extra viktigt med närhet och garantier.

Elstart på de små elverken är nytt men mycket efterfrågat. Så Kipor med Elstart o duktig garanti, låter som ett bra val. Hälsar Björn

Sen väntar vi bara på elstart till dingens lilla fyrahästare! Hälsar Lena

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Stirra dig inte blind på prislappen !!!hondas är nog ett av dom bästa på marknaden , Tystgående lättstartat o effektivt , kolla även på att det går att använda miljöbensin alt,etanol hälsningar Lasse,

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Jag skulle nog vilja säga att Honda är det bästa med god marginal, man får bara se det som en investering på lång sikt. Men om man skall ha ett elverk skall det ju alltid starta, det skall gå så tyst som möjligt för att inte störa omgivningen, , inte ryka eller lukta, annars kan man ju inte använda det ändå?

F

F.d. 30354

Guest

Snälla Björn och Lena......"Experter" är inte för mig något elakt skrivet.....Det är folk som vet vad dom pratar om....Nu får ni ge er.....!!! Honda är dom bästa elverken enligt dom som vet...!! Önskar att jag köpte det också...:cool:

F

F.d. 30292

Guest

Sorry men man får vad man betalar för, har ett litet honda i20, den har varit med på 2 paris-dakar, går kanon fortfarande efter lite vanligt undergåll.
klart tystast av dom alla.

F

F.d. 29925

Guest

Jag är ägare till ett billigt elverk, 700:- för några år sedan. Funkar alldeles utmärkt, men väsnas som tusan och kan bara användas när man står ensam och med långa kablar.
Dessutom är det rena stinkbomben p.g.a. bensinångorna. (Borde vara ett tanklock med stängningsskruv) Men de gånger värket är med åker det i en separat tät låda.

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Vi har ett fast monterat gasol drivet el verk, med en knapp tryckning så startar den, och så kan den driva två golv monterade Ac agg. det är kanske något för er.
//
Skoogis

Toppen