• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Digitala nätet i Kroatien !!

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sitter och börjar bli tokig, har högt bra läge och försöker få in tv i Kroatien. Men hittar inte en kanal, ingen signal alls, har dubbel kollat allt his mig.
Kör dom nån annan frekvens mux eller kanal som man måste söka på. Tacksam för tips. Fotbolls vm rinner ur händerna !!

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Digitala nätet i Kroatien !!

Alla antennkablar hela? (vanligt fel). Du hade ju krångel med el-kablarna.
Ström till signalförstärkaren?
Har "grannarna" bild?

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Testa att skruva ner förstärkningen på antennförstärkaren, om du kan.
Har varit med om att ha för bra signal för tvn....dock inte i Kroatien

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024

Har klättrat upp till taket och kollat att antennen får ström lampan lyser nör jag slår på brytaren, provat stänga strömmen och söka . Inte ett smack hittas eller en enda signal till tven, den fungerade i Slovenien igår morse på ett ställe där jag aldrig trodde att jag skulle få signal.

Jonas Håkansson

FD HBK Medlem
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
1970
Medlemskap
2023

Sitter och börjar bli tokig, har högt bra läge och försöker få in tv i Kroatien. Men hittar inte en kanal, ingen signal alls, har dubbel kollat allt his mig.
Kör dom nån annan frekvens mux eller kanal som man måste söka på. Tacksam för tips. Fotbolls vm rinner ur händerna !!

Hej.
Hur är det nere i Kroatien? Vi kör ner imorgon, ca 3 veckor blir det.

Jonas

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024

Det har vart moln och 23 grader idag, nu öser det ner, behöver nog en båt snart!!!

Nevisen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025

Ja, dom kör mux. Prova att ange kanalplats 28 ( för Krk och Cres)och gör en ny sökning.

Nevisen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025

Lasseboy, berätta gärna om (och i så fall hur) du löst tv-problemet, har du fått in kanaler så du kan hänga med i VM?
Kan vara bra för andra som kör fast att få tips.
Själv råkade jag ut för samma grej för 2 år sedan, inga kanaler... då kom en vänlig kroat och förklarade att man kanske måste ange kanalplats, vilket jag gjorde och vips så fick jag in alla kanalerna på min tv.
Jag har skrivit ut en lista med kanalplatser för olika regioner i Kroatien och förra året fick jag in kanalerna direkt eftersom jag visste vilken kanalplats jag skulle ange.

Åke Jonsson

FD HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
13596
Medlemskap
2023

Nevisen.
Kan du dela med dig av den lista du har fixat. Vi skall till Kroatien snart, så en kan behövas.
Lasseboy.
Har du löst det nu. Och hur?

// Åke

Jonas Håkansson

FD HBK Medlem
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
1970
Medlemskap
2023

Hej.
Är nere på krk nu i baska. Sökte kanaler på samma vis som hemma fick in 4 till 5 kanaler med bild. Köpte tv-en på netonnet nu i våras 22 tum 12 volt. Har inte grort något mer än sökt.
Jonas

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024

Har nu hittat 12 kanaler men alla från utsliten utan fotboll

Toppen