portugalien
HBK Medlem
Hej! Jag tankade upp bilen i Tyskland på väg hem, körde en del här hemma utan problem,när det var ungefär kvarts tank var blev det kallt, ner mot -10grader.
Bilen stod stilla några dagar, sen ville den inte gå igen ,startade men fick inte diesel nog för att hålla igång motorn. Jag har provat att värma på filtret, men idag konstaterade jag att matarpumpen inte gav något. Jag vet inte om det är en el-pump eller mekanisk.
Enligt instruktionsboken skall det finnas en 10amp säkring i motorrummet om det är en el-pump,kan inte hitta den.
Motorn är en fiat 2,5 TDI från -98. Bilen En Pilote Pacific-68. Är det någon som vet någonting om detta?
Motorn har gått som en klocka,Spanien tur och retur, men -10 och Tysk sommardiesel blev för mycket.
Ställt av bilen i väntan på vårvärme,det skall väl en hel del värme till för att smälta parrafinet som förmodligen är boven i dramat.
Bilen stod stilla några dagar, sen ville den inte gå igen ,startade men fick inte diesel nog för att hålla igång motorn. Jag har provat att värma på filtret, men idag konstaterade jag att matarpumpen inte gav något. Jag vet inte om det är en el-pump eller mekanisk.
Enligt instruktionsboken skall det finnas en 10amp säkring i motorrummet om det är en el-pump,kan inte hitta den.
Motorn är en fiat 2,5 TDI från -98. Bilen En Pilote Pacific-68. Är det någon som vet någonting om detta?
Motorn har gått som en klocka,Spanien tur och retur, men -10 och Tysk sommardiesel blev för mycket.
Ställt av bilen i väntan på vårvärme,det skall väl en hel del värme till för att smälta parrafinet som förmodligen är boven i dramat.