• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dieselpriset från Åfa

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Dieselpriset från Åfa

Hej. Har inget Åfa kort men är det bara att skaffa ett och visa att man är medlem i Husbilsklubben eller skall jag göra på annat sätt för att kunna ta del av rabatten

Bella4

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
7771
Medlemskap
2025

Enligt uppgifter från flera seriösa chiptrimmare så kan det bli problem med diesel från OK/Q8 och Preem då den innehåller tallolja som ibland "klumpar sig" och sätter igen bränslefiltret. Flera dieselbilar har helt omotiverat stannat, efter filterbyte så har bilen funkat igen. Ett annat problem enligt samma källor är att talloljan fäller ut vatten som kan ställa till problem. Visst billigare bränsle, men ??

S

Sören-6830

Guest

Enligt uppgifter från flera seriösa chiptrimmare så kan det bli problem med diesel från OK/Q8 och Preem då den innehåller tallolja som ibland "klumpar sig" och sätter igen bränslefiltret. Flera dieselbilar har helt omotiverat stannat, efter filterbyte så har bilen funkat igen. Ett annat problem enligt samma källor är att talloljan fäller ut vatten som kan ställa till problem. Visst billigare bränsle, men ??

Jag har tankat Preemdiesel (med ÅFA-kort) i personbil och husbil de senaste 10 åren och har inte haft något som helst problem.
Undrar om det inte är något liknande en skröna?

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Dom spekulationerna var väl innan dom ökade tillsatsen med 5% för att få bort den verkan som påstods.

/Pelle

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Så dålig kan inte Preems diesel vara då dom är först med detta.

Smarta tekniken hittar Svanen-märkt diesel
Ska du ge dig ut på de svenska vägarna i sommar, men vill samtidigt göra miljön en tjänst?
Ni finns en smart lösning just för dig.
Nyligen tilldelades Preem Evolution Diesel+, som första flytande drivmedel någonsin, Svanenmärkningen.
Det unika drivmedlet klarade Svanens hårt uppsatta krav, där 22 kriterier noggrant granskades – bland annat klimatnyttan,

Toppen