• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dieselpris

flycn

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Jag åkte förbi Hydro idag, och till min förvåning så var dieseln billigare än bensin. 85 oktan 11,04 kr diesel 10,69 kr

Magnus

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dieselpris

Ja, men egentligen borde dieselpriset vara drygt en krona billigare som motsvarar den lägre skatten på dieselbränslet. Men det har väl med tillgång och efterfrågan att göra.

Preemraff i närheten där jag bor ville bygga ut sin cracker för ökad dieselproduktion men det har förhalats genom att beslutet överklagats. Det finns ju numera s.k. "professionella överklagare" som vill sätta käppar i hjulet för all förändring.

I

Iveco 35

Guest

Såg det här i Kalmarregionen också det var längesedan. Olle.

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Hej,
jag tror att vi kan vara helt övertygade om att dagens prisläge kommer att vara kortvarigt. Vänta bara tills våren och sommaren kommer och åkandet ökar igen. Då blir det genast brist på de få oljedroppar som producenterna släpper till oss för att hålla priset uppe så högt som möjligt. Det gäller ju att sälja dyrt och samtidigt ha mycket kvar av varan.
Denna sait är rätt bra Billigarebensin.com - Bensinpriser för den som vill ha koll på läget. Fodrar bara att vi alla rapporterar in de bränslepriser som vi ser och som avviker en smula.
V-backen ;)

Toppen