Intressant iakttagelse.
Jag rundar rund 1 liter milen då jag kör på diesel då jag tankat i Sverige.
Nu har jag spätt ut den svenska dieseln med tankningar i Polen, Tjeckien och Tyskland. Och förbrukningen har gått stadigt neråt!
Nu, idag, 21-okt, påstod Fjatt-motorn att den brände 0,78 liter/milen, mellan Nürnberg och Karlshruhe.
Visst och okej, att såsen är billigare hemma i Sverige än i många länder. Men jag funderar... Kommer jag 30% längre på krut-dieseln jag betalar för i Europa idag för några ören dyrare än vad det kostar i Sverige så må det ändå vara hänt
Nu till mina frågor jag vill jag att vi diskuterar i denna tråd:
1) Har du reflekterat att det finns mer kraft i dieseln du tankat utomlands än det du tankat i Sverige?
2) Funderar du överhuvudtaget vad du egentligen tankar för kemikalier då du tankar diesel i Sverige?
3) Har du fattat grejen det här med att tanka blankdiesel, som nästan alla är upptagna med här på forumet?
Jag rundar rund 1 liter milen då jag kör på diesel då jag tankat i Sverige.
Nu har jag spätt ut den svenska dieseln med tankningar i Polen, Tjeckien och Tyskland. Och förbrukningen har gått stadigt neråt!
Nu, idag, 21-okt, påstod Fjatt-motorn att den brände 0,78 liter/milen, mellan Nürnberg och Karlshruhe.
Visst och okej, att såsen är billigare hemma i Sverige än i många länder. Men jag funderar... Kommer jag 30% längre på krut-dieseln jag betalar för i Europa idag för några ören dyrare än vad det kostar i Sverige så må det ändå vara hänt
Nu till mina frågor jag vill jag att vi diskuterar i denna tråd:
1) Har du reflekterat att det finns mer kraft i dieseln du tankat utomlands än det du tankat i Sverige?
2) Funderar du överhuvudtaget vad du egentligen tankar för kemikalier då du tankar diesel i Sverige?
3) Har du fattat grejen det här med att tanka blankdiesel, som nästan alla är upptagna med här på forumet?