• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Diesel-priser?

F

F.d. 7222

Guest
Vi skall inom kort åka till Tyskland och undrar nu om det finns någon vänlig själ inom klubben som vet något om priserna på diesel i Tyskland och Danmark??
Skall man ha fylld tank när man lämnar Sverige eller är det som med gasolen, billigare i utlandet.
Tacksam för upplysningar
Polaren

F

F.d. 7222

Guest
Sv: Diesel-priser?

Tack för länktipset.
Man skall tydligen ha tankat så att man klarar sig genom Danmark, enl. länken är det något dyrare där.
Men sen i Tyskland ligger tydligen priserna ungefär som här hemma.
Tack än en gång för snabbt svar, (som vanligt här i klubben får man snabbt svar av någon som vet det man själv inte visste).

Redigerat p.g.a. stavfel

Senast redigerad av en moderator:

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Nyligen hemkomna från Danmark konstaterade vi att priserna skilde sig mycket från ort till ort. Det kunde skilja mer än en dansk krona per liter. Som jag kommer ihåg det var det billigast i området runt Lilla Bält.

Håkan

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

När vi var nere i sommras så var det billigaste i Österike på 0,97 men i Tyskland så tankade vi för ca 1,1= 11,43 (Euron stod då i 10,39) det som du sparar på en tankning är nästan som en fis i vinden med tanke på allat annat som kostar där nere .

När det gäller gasolen så fyller dom ju även på PR-husbilar i sollebrunn om du har vägarna förbi och annars så finns det ju hamnen i Burg .
Bra ställplats finns i Heilingenhafen bara 10 euro/natt .

F

F.d. 52911

Guest

Hej!
Det är lite konstigt at dieselpriset är lägst i Spanien 0.9 € i våras , och stiger jämt undan för undan på vägen norrut genom Europa , säkert dyrast i Norge.
Man kunde för skoj skull anv.Spanska priset som baspris och multiplicera med distans
för att få fram priset på sina ställen.
En fundering, men detta är ett "phenomen"

ps.Kom ihåg att det är mer krut i den danska dieselen fast den kan vara dyrare.
Har själv nästan full tank i min avställda bil och skall kunna klara vägen ner till
Tyskland på den soppan när det blir dags ,söderut.
Hälsningar
Paulkaj
Hälsningar

Toppen