Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
En intressantare fråga är hur du fått övertryck i tanken.
Kolsyra från jäsningsprocessen djupt nere i tanken?
Får man verkligen skrämmas såhär
Det är luftfuktighet i tanken som kondenserar mot plåtytorna. Allt drivs av temperaturväxlingar.Nu undrar jag hur fukt kommer in om det är tryck i tanken
Hos oss här är vinter dieseln troligen utan tillsatsämnen för den ska klara - 30/40 grader.
Jag gissar att utetemperature var högre när du öppnade locket än tidigare. Luften expanderade då och pyste ut.Efter att ha läst ett antal inlägg, här på forumet och på sociala medier, om påväxt och vatten i bränslet bestämde jag mig idag för att fylla på lite additiv jag fått i samband med köpet av bilen.
När jag öppnar tanklocket kommer en lång pys av övertryck från tanken som är halvfull
Nu undrar jag hur fukt kommer in om det är tryck i tanken
Bilen har inte varit startad på över 2 månader
Jo det stämmer säkert, men när jag vinterkonserverar bilen och tankar upp den i oktober så är det troligen sommardiesel på mackarna..Ingen åtgärd behövs i Sverige.
Oljebolagen ser till att rätt diesel finns i pumparna för vinterbruk.