• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Diesel motor?

O

Osten

Guest
HEJ!
Är på jakt efter en husbil för max 150.000:- och behöver 4 sov platser samt drag då jag tänkte dra en lätt bil på släpkärra efter.
Nu till frågan, vilken motor ska man ha? Verkar finnas 1,9l vilket verkar klent sen finns de 2,5l men finns de både med och utan turbo och är det stor skillnad på dem?

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Diesel motor?

Hej Osten!:spinny:
Om du skall dra ett släp med en "liten" bil bör du nog tveklöst ha minst 2,5 l med turbo.
Berorende på hur tungt ditt släp blir, tror jag att även det kan upplevas som "klent"

Lycka till, och förresten!! Välkommen till sidan.:yes:

/Thomas

O

Osten

Guest

Tackar!
Kommer väl inte bara köra med släp men ibland. Bilen som ska dras väger ca 1000kg.
När började de montera 2.8l motorn?

B

Boxer

Guest

Jag har dragit en liten Fiat efter min 2,5 TDI.
Det gick faktiskt bra, över förväntan.
Den sackar ju i uppförsbackarna men annars håller den lätt 90.

Bilagor

• Vbil10.JPG
    Vbil10.JPG
    64,4 KB · Visningar: 7

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Tackar!
Kommer väl inte bara köra med släp men ibland. Bilen som ska dras väger ca 1000kg.
När började de montera 2.8l motorn?

Fiat kom med 2.8 TDI motoren i 1998, i 2 år var 2.5 og 2.8 begge tilgjengelig. I 2001 ble 2.8 JTD (Common rail) introdusert sammen med 2.3 JTD.

Toppen