• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Diesel Kraft

F

F.d. 983

Guest
Sv: Diesel Kraft

Hej
Jag har Diselkraft i min Fiat 157 HKr och den power samt mjukare gång som motorn fick efter montaget gör att jag är mycket nöjd.
Diselkraft var den enda jag hittade som var anpassad till partikelfiltret i motorn.
Installationen mycket enkel 2 kablar att plugga in, och jag kör på ekonomiläget.

JCoMC

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2026

Har erfarenhet sedan några år kring boxar från Dieselkraft. I stort sett fungerade de bra. I ett par fall blev det fel. Fick dock lite problem med reklamation av boxarna. Som jag minns det löste det sig i ett fall men i ett avslutande ärende valde jag avstå från framtida inköp pga säljföretagets inställning när det blev bekymmer. Sakfrågan handlade om att företaget garanterade att en tidigare box skulle fungera på ett nytt fordon. När det sedan visade sig att det inte gick så fick jag själv stå för alla kostnader för att räta upp problemet, dvs ny anslutningskabel, frakt, returfrakt osv. Det blev dyrt och Dieselkraft visade ingen vilja att bistå. För min del hade det blivit enklare och billigare att sälja den gamla och köpa en ny.

Finns en del mailkorrespondens sparad från den tiden och om någon vill ha den så kan jag försöka fiska upp densamma längre fram.

JC

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2026

Berra kan man ändra läge inuti bilen under färd ?
Speed kitet är det en annan firma ?

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2026

Jag lyckades och hitta på det fantastiska internet Speed kit finns inte till Fiat 2.3 148 hk motor men det kommer nog snart J-V billigt jämnfört med dom andra boxarna

berhen1

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
10274
Medlemskap
2025

Diesel Kraft box för fiat 3 liter
Monterade och den fungerade bar i ca 1 månad
Vid kontroll av bränsle förbrukningen kunde jag konstatera att de lurade datorn
så 0.73 liter per mil var i verkligheten 0.90 liter per mil.
Före monteringen visade dator 0,83 och i verkligheten var förbrukningen 0.90.
Problemet uppstod efter 1 månad då den slutade att fungera. Fukt /& vatten hade trängt in i enheten. Dieselkraft påstod att den var felmonterad. Tyvärr är det så att Fiat släpper in en massa vatten vid ventilationsintaget och Fiat har en massa elektronik som klarar detta. Företaget som monterade enheten fick en ny som jag inte monterat. Kontaktade Dieselkraft och frågade om tätheten som enkelt borde kunna åtgärdas. De hade inget intresse att förbättra detta och enbart påpekade att det inte var något problem, vilket jag vet är fel.
Jag har en oanvänd Dieselkraft powerbox oanvänd tillsalu billigt. För Fioat 3.0 liter 157 Hkr

Bernt Hendberg
0705860615

Toppen