• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Die blaue nacht

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Så var det snart dax o rikta fronten söderut o hämta hem våren o lite färsk sparris.
Tanken är att köra ner till Lombardiet i norra italien. Ner kör vi över öresundbron och rödby-puttgaren sedan genom Österrike o Schweitz till Italien.
På hemvägen så kör vi över Nurnberg och Die blaue nacht som jag vill slå ett slag för.
Detta är ett stort kulturevent som har hållt på i några år nu. Alla lampor i gamla staden bytts ut till blå, det är uppträdande i hela staden hela natten, marknad, gatuteatrar, konserter, shower, marknad, mat fest etc. En enorm folkfest med andra ord. Biljetten kostar endast 10 euro.
Die Blaue Nacht / Nürnberg, 28.05.2011 / Galerie 2011
Samma helg hålls också här världens största zoofackmässa alltså en zoo mässa för hund katt o andra sällskapsdjur Mässan är enorm utställningsytan som skall gås igenom är på 90 000 kvm o här finns allt.
www.interzoo.com
Har man sedan tid över är det en internationell dethleff träff på Detleff fabriken inte så långt härifrån. :)
Skall se o jag kan ta lite foton o hitta lite nya ställplatser till forumet under resans gång.

Senast ändrad:
Toppen