• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dethleffs

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025
Hej alla goa husbilare!
Vi har idag varit och tittat på en Dethleffs Magic Edition I white. 2011.
För oss verkar det vara en trevlig bil, men är det någon på forumet som har lite erfarenheter av Dethleffs som vi kan få ta del av?
Hasta - Luego!

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025
Sv: Dethleffs

Vi har haft våran sedan mars och 2200 mil .många mil på norrländska vägar verkar vara bra byggda vi är då nöjda hittills

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Här har ju användaren Dethleffskvalité lite erfarenheter : Dethleffs A6881 ADVANTAGE elegance Globetrotter Fiat Ducato 2,8JTD -04 Alkov - Dethleffskvalite’s Husbil - Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -

Andra som tycker kanske inte om just Dethleffs : http://www.husbilsklubben.se/forums/t38354/

http://www.husbilsklubben.se/forums/t37018-2/

http://www.husbilsklubben.se/forums/t29668/

Det verkar vara mera tur om man får en felfri bil vid leverans , nä men dom som är okay hör man ju inget av .

Visst måste det vara efterlängtat med en ny husbil och lycka till med den nya bilen .

janne A

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2025

Hade en Dethleffs I 6970 -04 för några år sedan. Väldigt trevlig bil med genomgående hög kvalitetskänsla. Kan definitivt tänka mig en "Leffe" i framtiden igen....

//Janne

Lasse W

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025

Vi har kört vår A 7071-07 nu i drygt 3 år o nästan 7000 mil. Vi kör både sommar o vinter. Vi instämmer med Gunilla o Kenth-allting bara funkar!!!
-Bra dessutom.

Som 40-talist hade jag inte så stora förhoppningar för Fiat-delen,men hittills
har det bara varit positiva överraskningar (vi har 3,o lit motorn)

Ett råd:se till att få bilen reg med så hög totalvikt som möjligt-den "på papperet" angivna tjänstevikten brukar sällan stämma med verkligheten!

Lycka till !!

Rose-Marie o Lasse

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej
Jag köpte en Detleffs Esprit 7870 för 2 veckor sen, i registeringsbeviset står det Fordonets egen massa 2940 kg, var och vägde bilen till grannen när jag hade hämtat den från bilfirman disel tanken nästan tom, halv vatten tank, en gasoltub halv full, + jag själv vågen visade 4250 kg alltså 1310 kg extrautrustning? totalvikten är 5000 kg så lite får jag lasta
Ha de paffw

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Hej på Dig!
Det låter ju allvarligt att det skulle vara så mycket " svinn " på lastutrymmet.
Vilken årsmodell har Ni på bilen?

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Slog på en lika bil som er och den hade 4210kg tj.vikt. Verkar mera rimligt.

Det kanske ska stå 3940kg?

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Tittar man på bilen så kan man tycka att den är mycket låg fram. Har detta vållat några problem?
Tjänstevikten är nu 3170 kg, bilen i körklart tillstånd 3260 kg. Totalvikten 3850, kan man lita på detta?
Har också hört att man idag väger in varje bil för sig, med den utrustnig som då finns på bilen, kan detta vara riktigt? Detta för att man tidigare fuskat med vikterna.
Många frågor...........

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej
Det är en 2004 jag har 2 st registerböcker (min nya samt gammla ägarens) i båda står det 2940 kg
Ha de paffw

Toppen