• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dethleffs

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Har inte tänkt skriva något om detta men kan inte låta bli.
Är det någon som äger eller har ägt en Dethleffs 5841 03:a jag har nyligen köpt en och är intresserad av hur den har fungerat och fungerar för er som ägt eller äger en sådan bil.
Ser fram emot många svar från er som känner till något om den med fördelar och nackdelar ja allt som har med denna husbil att göra.
Tackar på förhand så väldigt mycket .

Mvh
pelle 570

F

F.d. 7702

Guest
Sv: Dethleffs

GRATTIS TILL ETT BRA KÖP, DETHLEFFS HAR HÖG KVALITET, BLAND DE BÄSTA I EUROPA, HAR GOD ERFARENHET AV DETTA MÄRKE. FRÅGA: VAD ÄR DET DU VILL VETA
SUEN

bolema

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4241
Medlemskap
2025

Hej, vi har också en Dethleffs 5841 03:a och är helnöjd. har aldrig haft några problem med den. Förra året åkte vi runt Europa 800 mil på 5 veckor och allt fungerade prickfritt. Vi har ingenting att klaga på, tycker det är en kanonbil för två personer. Bilden nedanför är tagen på parkeringen nedanför Edelweisspitze i Grossglocknerområdet.
//Bolema

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Frågade ifs om modellen 5841 dom här bilderna gäller väl de flesta dethleffs, börjar man kolla andra husbilar typ hymer ,bürstner, kabe, nordic och de andra modellerna ser det väl inte bättre ut där heller, men det är intressant att se dessa foton så kan man ju kolla lite granna hur det ser ut i den om det är något man behöver åtgärda och det finns säkert en del att göra så jag får tacka för dom bilderna.

pelle 570

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

GRATTIS TILL ETT BRA KÖP, DETHLEFFS HAR HÖG KVALITET, BLAND DE BÄSTA I EUROPA, HAR GOD ERFARENHET AV DETTA MÄRKE. FRÅGA: VAD ÄR DET DU VILL VETA
SUEN

Ville veta hur den är att köra då det är en 2,3 l motor i den, det lilla jag kört känns den helt kanon och svarar bra då jag vill öka farten, kan berätta att jag tidigare hade en Nordic 585 -90 bensinare och det kändes som jag var tvungen att skjuta på i uppförsbackarna.
Hur är den att bo i laga maten diska och duscha haha nu vill jag veta allt även att sova i, vi är jag och frugan som ska bo i den ingen annan då hade vi köpt en större.
Berätta gärna hur ni upplever den när ni är ute på vägarna är den tröttsam att köra osv.

Mvh
pelle 570

Toppen