• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dethleffs vs. Knaus

F

F.d. 30012

Guest
Hej igen.
Som ni kanske redan märkt så är jag helt ny i husbilsbranschen :wub: och har många, kanske dumma frågor ibland.. Men den som inte frågar, får inga svar.

Dethleffs A6971 -05 vs. Knaus 708 -06??

Är det någon skillnad på dessa, finns det någon utav dem som sticker ut på något sätt, bra eller dåligt?
Vet sedan tidigare att det finns mycket kunnigt och klokt folk på detta forum, hoppas på givande svar.

MVH
BP

H

Heddan

Guest
Sv: Dethleffs vs. Knaus

Ett bra tips är om du tänker använda bilen året runt.vattenburen värme isolerade avloppstank samt bra isolering.båda märkerna har det.Alde värmen har det tror jag har det bästa.

F

F.d. 7702

Guest

Hej igen.
Som ni kanske redan märkt så är jag helt ny i husbilsbranschen :wub: och har många, kanske dumma frågor ibland.. Men den som inte frågar, får inga svar.

Dethleffs A6971 -05 vs. Knaus 708 -06??

Är det någon skillnad på dessa, finns det någon utav dem som sticker ut på något sätt, bra eller dåligt?
Vet sedan tidigare att det finns mycket kunnigt och klokt folk på detta forum, hoppas på givande svar.

MVH
BP
Tänk dej för, hur vill du ligga/sova, enkelsängar eller dubbel.s.k. Fransk, alt Queensbed, Vi bytte till 2 enkelsängar, slapp kliva över varandra
, när man skulle upp på natten (pinkpaus), mycket annat att tänka på, men sovplatsen är ytterst vi,ktig
Sune

F

F.d. 30012

Guest

Jo, har haft med enkelsängar på önskelistan, men dom är svåra att hitta. Iallafall då vi söker husbil med i 1:a hand stort garage och dragkrok.

BP

Göran o Bitte

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
2123
Medlemskap
2024

Tjena.
Kul att höra att ni tänker skaffa husbil. Håller med om att sovplatserna är viktigt men jag anser även att man skall titta på hur det ser ut i samvarodelen, det är ju här man tillbringar mycket tid också. Jag föredrar enkelsängar med garage under, ger bra lastförmåga, man slipper ha t.ex. cyklar utanpå bilen.
Vid sittgruppen vill jag ha en L-soffa, ger en bra sittkomfort och många platser.
Titta på t.ex. Bürstner I 728 eller I 710, Carthago Chic I-4.8.
Fina bilar med gott om plats både till samvaro och last.

Lycka till!:spinny:

Toppen