• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dethleffs till Smålänningen

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Efter 2 alkover och en delintegrerad är det nu dags att testa helintegrerat. Har alltid haft ett gott öga till Dethleffs Magic Edition modeller så varför inte :) . I torsdags hämtade jag en Magic edition I DBM -14 utanför Berlin. Ursprungskontrollsansökan inskickad och väntar på klartecken för svensk registrering.

Första ägaren har valt hyfsad utrustning med GPS/navigation, telefon, backkamera, Automatisk parabol med tv, 150hk motor. Även dimbar LED under markisen.
Saknar bodelsac, så körde inom en mindre firma i Havelsee och köpte en Truma Aventa Comfort till bra pris så blir till att montera när vädret tillåter.

Dubbelsängen bak är 150x200 och även taksängen har samma mått = inga problem att bjuda med några kompisar en helg alternativt tonåringarna följer med.

Då min tyska är ringrostig tog jag hjälp av ROLANDN med kommunikationen. Är ni det minsta osäkra på hur import av husbil fungerar så tveka inte att kontakta honom för rådgivningen som mer eller mindre är till självkostnadspris. Dessutom är han en trevlig prick :) ..

Bilagor

• högersida.jpg
    högersida.jpg
    218,7 KB · Visningar: 4
  • LEDmarkis.jpg
    LEDmarkis.jpg
    120,2 KB · Visningar: 4
  • inne fram.JPG
    inne fram.JPG
    348,1 KB · Visningar: 7
  • mitten inne.JPG
    mitten inne.JPG