• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dethleffs import Tyskland

F

F.d. 53798

Guest
Hej
Köpte en Dethleffs 6658 i höstas från Svensk återförsäljare. Den är sedan tidigare importerad från Tyskland. Parabolen är en TELCO och min fråga är kan jag få den att fungera även i Norden.Det som saknas är Satelite delen till TV:n
:spinny:
Hälsningar
Thomas

Bilagor

• IMG_1677.JPG
    IMG_1677.JPG
    1,6 MB · Visningar: 4
  • IMG_1679.JPG
    IMG_1679.JPG
    1,3 MB · Visningar: 6
F

F.d. 53798

Guest
Sv: Dethleffs import Tyskland

Tack för ett snabbt svar. Vart vände du dig då till o är det den stora svarta boxen som programmeras om?

Tommy Nyman

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Sv: Dethleffs import Tyskland

Den svarta boxen kopplas ihop med datorn via en USB-kabel, det var "bara" att ladda ner och installera programmet och sedan klicka "next", "next" osv.
Hälften vågat hälften vunnet :)

Tag hjälp av någon IT-van om du vill hålla handen, det har runnit många tankar genom huvudet sedan jag fixade min box så håll tillgodo med det jag skrev i den länkade tråden.

/Tommy

Toppen