• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dethleffs husbil

F

F.d. 4862

Guest
HEJ. PÅ ER. JAG HAR PRECIS KÖPT MIN FÖRSTA HUSBIL. DET ÄR EN DETHLEFFS 5820-99. VILL GÄRNA HÖRA FLER OM NI ÄR NÖJDA MED ER HUSBIL....

F

F.d. 14352

Guest
Sv: Dethleffs husbil

Hej!

Vi har en Dethleffs 5942-99. Vi är helnöjda med den. Den går som en klocka. Inga problem alls. Älskar den som mitt eget barn// lillamina

F

F.d. 14330

Guest

Hejsan jag har en Dethleffs A5810 mycket nöjd med mina landet på hjul var ska da placera dina husbil på vintern??

Liam O'Malley
"Engelsk"

F

F.d. 3067

Guest

Hej!

Vi har en Dethleffs I7876 och de är en 02a har fungert fint i sommar, väntar med spänning på hur den ska fungera i vinter

Gunnar

F

F.d. 50036

Guest

Hej

Har en Dethleffs A5832 -97:a.

Hela familjen är helnöjd men vist blir det en del meckande/underhåll när bilen är tio år. Har också extra utrustat den med många "finesser", en av de bättre är Fiamas Turbovent som vi monterade på taoletten. Den är perfekt när man duschar, vill värda snabbt eller bara ha en svag ventilation av bilen under natten. När vi är ute och åker är den nästan alltid på, en riktig klimat och komforthöjare tycker vi.

Bäst är att det mesta är lätt att fixa och generalageten Codat har maximal servic och rådgivning.

Lycka till med bilen, Torbjörn:yes:

F

F.d. 50004

Guest

Hej
Vi är nu inne på vår andra Dethleffs husbil. Den första var en T 6841 en bil vi trivdes gott i, men som många andra efter några år, så ville vi ha en större så nu har vi en RT 6844
den passar oss lagom stor och gott om plats inne.

Hasse o Lena i Vargön

F

F.d. 12017

Guest

Vi har precis nyss köpt våran första husbil en Dethleffs A5430 Esprit-00, bara att hoppas det var ett bra köp.

Anders

F

F.d. 4862

Guest

Hej,Ja det hoppas vi också.Det verkar ju vara ett känt märke, Ja då får vi börja ut och åka lite mer, första åren blir väl här i sverige.Med tanke på att vi har en liten (snart) 3-årig dotter,och tonåringar som inte alltid följer med.Kanske vi ses.

Senast redigerad av en moderator:

Kallax

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
524
Medlemskap
2026

:music-icon: Hej. Har köpt vår första husbil Dettleffs T6501 -07 har kört 600 mil i sommar,är
nöjd med bilen,köpt av Codat som jag tycker har mycket bra personal.

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Hej Kvarnstigen!

Vi har också köpt våran första husbil, en Dethleffs A5880 Esprit -02. Ska hämta den om en knapp vecka. :yes:

Det verkar som att vi har ungefär samma situation när det gäller barn, jag och Camilla har en 5-årig dotter, sen har Camilla en 16 och en 17-åring också. Som sagt, oftast blir vi nog 3 i husbilen men vi ville gardera oss så att vi kan vara 5 st också, därför valet av bil då det finns 2 våningssängar där bak samt stor alkov fram vilket gör att vi aldrig behöver bädda ner dinetten.

Ska bli spännande att ge sig ut på premiärtur nästa helg!:)

F

F.d. 6424

Guest

Vi har också precis köpt vår första husbil. Det blev en Dethleffs 6971 från 2001 mest för den goda platsen och det stora garaget ( Till Mc´n ) Dethleffs 6971 2001

Har inte hunnit köra något än, mest packat in allt som vi hade i husvagnen.

Skall försöka komma ut lite till helgen onskar bara att det var lite trevligare väder.

Rickard

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

:mcride: Hej! Vi har en Dethleffs T6611-04. Det är vår första husbil. Vi är helnöjda med bilen. Fick bilen i Maj månad och har kört ca 400mil hitills.I planeringen för nästa år ligger en 2-3 månaders resa till Spanien i Mars/April.
Hälsn.......medl. 632
...................................
Kör även Yamaha 1600 Wild Star/ frugan sitter bakpå!:wink:

F

F.d. 9516

Guest

Vi köpte vår första husbil våren 06 och har hunnit med två långresor. Valet föll på Dethleffs 5820 som vi ansåg skulle passa för våra behov. Bilen är en Fiat ducato -97:a med en uppgraderad 2,5 l td. Vi har oftast varit 3 personer på resorna och det har funkat över förväntan, det skulle funka lika bra att vara 4 utan trängsel. Inför första långturen som gick via Danmark, Tyskland, Holland och genom England till Scottland, gjordes en del invändiga anpassningar/ombyggnader Den bakre dinetten togs bort och en fast våningssäng platsbyggdes där. På detta sätt har vi fyra fasta sängplatser utan att behöva göra intrång på den större dinetten, bekvämt att kunna disponera sin egen lilla sfär som man själv gottfinner.
Fördelar med Dethleffs 5820 är som jag ser det: 1.Rimligt pris på begagnatmarknaden. Robust och "hyfsat lättmekad" konstruktion. Bra mått med en utv längd (5,98m)som oftast innebär låg taxa på bropassager och färjor. Stark motor,= bra marchfart.
Naturligtvis finns en del i övrigt att önska såsom b.la bättre ljud och klimatisolering, men
i förhållande till rådande marknadspriser kommer den högt på listan över bra begagnatköp

Johnny

F

F.d. 55312

Guest

Vi är nu inne på vår andra Detleffs nu har vi en T6611 som vi är helnöjda med den är köpt hos Codat. Som tidigare nämnts så är dom bra att ha och göra med även efter köp. Sedan har jag hittat en kanonbra Fiatverkstad i Kungsbacka för service. Så vi är helnöjda med Detleffs. God tur och lycka till på vägarna.:)

F

F.d. 3387

Guest

Hej vi har också precis köpt våran första husbil en Dethleffs A5420-01:a. Är så spända att få inviga bilen i sommar funderar på att åka till Danmark men försöker hitta någon bra sida på internet ang. ställplatser i närheten av Köpenhamn är det någon som har några tips. Lycka till med eran bil mvh Helen.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 23763

Guest

:yes:Vi har köpt en a5430 -00 som vår första husbil och är efter 2 sensommar månader (aug- sept) nöjda än så länge.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Kom igen i vinter så får vi höra.
/vidhem

Toppen