• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Dethleffs helintegrerad 6501-05 läckage höger fönster!

Husisen

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Köping
HBK-Nr
38644
Medlemskap
2025
Hej. Tänkte kolla om det finns någon som har eller har haft läckage vid körning i regn och fått in vatten vid höger skjutfönster,det kom en lite vatten mitt under skarven mellan rutorna,det regnade mycket när det kom in. Det kanske finns någon som haft liknande problem. Tacksam för tips. Mvh Husisen.

20240708_083320.jpg 20240708_083354.jpg
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
607
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Hej. Tänkte kolla om det finns någon som har eller har haft läckage vid körning i regn och fått in vatten vid höger skjutfönster,det kom en lite vatten mitt under skarven mellan rutorna,det regnade mycket när det kom in. Det kanske finns någon som haft liknande problem. Tacksam för tips. Mvh Husisen.

Visa bilaga 234843 Visa bilaga 234842
De två "plastpluttarna" i nederkant på ramen döljer varsitt evakuerings hål. Ibland blir det igensatt där, rensa dem så brukar det lösa sig till nästa regnväder.

Mvh / Roland
 

Husisen

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Köping
HBK-Nr
38644
Medlemskap
2025
Jag tog bort dom och det var inte något skräp där,ska ta bort innerramen och blåsa med tryckluft. Kanske man får bort lite skräp. Som sagt det regnade kraftigt och jag höll nog ca 100 -110 km i timmen. MvhTrond
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
607
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Jag tog bort dom och det var inte något skräp där,ska ta bort innerramen och blåsa med tryckluft. Kanske man får bort lite skräp. Som sagt det regnade kraftigt och jag höll nog ca 100 -110 km i timmen. MvhTrond
Det var ju bara ett tips,det brukar fastna skräp där. Nu vet du i alla fall att den dräneringen är OK.

Mvh / Roland
 
Toppen