• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

dethleff

T

Teddi

Guest
kanske denna bil innan vi åker till malaga,,i så fall fär
dighandlat med både person-husbil.pengarna slut,,har inte ens en hundring kvar till medlemskapet:D finns de nåra här med bra # rek#,gunnilas kenth har en vet jag,,nån annan ock kanske,,tack på för.hand,,
.
8523249750.jpg

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: dethleff

dighandlat med både person-husbil.pengarna slut,,har inte ens en hundring kvar till medlemskapet:D finns de nåra här med bra # rek#,gunnilas kenth har en vet jag,,nån annan ock kanske,,tack på för.hand,,
.
8523249750.jpg

Hej Teddi, jag har en Dethleffs RT 6614 av årmodell 2007. Den är dock byggd på ett Renault 150 cDi chassie, men när det gäller bo-delen så har det ingen betydelse.
Om vi fokuserar på bo-delen så har jag bara positiva omdömen. Också för vinterbruk fungerar det mycket bra. Min bil har ALDE värme med värmeväxlare vilket ger bra värme både vid stillastående och under körning. Jag håller alltid +18 grader vintertid i bilen när den står parkerad hemma och det är verkar inte vara stora energiförluster och inte heller finns någon kondens på rutor i bildelen. Jag är mycket nöjd med den Dethleffs som jag har och då jämför jag bo-delens energiläckage och standard med en tidigare CABBY som jag haft. För övrigt är det enligt min mening bra kvalitet på snickerier och annan inredning. Jag kan definitivt rekommendera Dethleffs.

När det gäller bildelen så har jag ingen erfarenhet av modernare FIAT eller PEUGEOT, varför jag avstår att kommentera den delen. FIAT, är ju ett välkänt och frekvent använt chassie för transportfordon och husbilar, så det är nog med detta som med mycket annat, man får bilda sig en egen uppfattning.

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Hej Teddi!

Lite liten bild, ser knappt vad det är.
Vi är nöjda med vår 6501 men vi har å andra sidan precis börjat vår husbilsresa...
Lägg gärna upp en bättre bild o reg så kan jag hjälpa dig med att checka ålder på chassit.

Edit: Det verkar vara en Dethleffs 6911 Globe4 -10 ?

Senast ändrad:
T

Teddi

Guest

visst är det,,ni e så snälla med alla tips,,:D
men en liten bit kvar är det..,,
men en globebus med taksäng,,till barn-barnen,
,ock långbäddar till dom gamle:p plus garage,,ock man kan bädda i mitten till hunden,
en suverän modell för våran del,,en sådan blir det,,
men denna?spelar egentligen ingen roll,,de finns fler,
tack för alla tips!!,

PJohan

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3047
Medlemskap
2025

Tjena teddi! Det låter ju kanoon med inredningen å så och du har väl koll på om du kan väga upp chassiet nåra kg. när blomma, figgar och teddi ska med, lite smörjmedel i skuffen och ost i kylen... kolla, kolla. Vi kollade på en 6611 helintegrerad. Hade 160 kg lastvikt och omöjlig att väga upp men den var äldre, -05:a tror jag det var.
Kram på er alla/pjohan.

T

Teddi

Guest

hej johan,,den lastar nästan ett ton,,970 tror ja de va,,
de räcker gott,,total 3850,,

vilka trevliga stockholmare vi har,:D,tack för tips,,,:p:p
ha de gött,,

F

F.d. 30092

Guest

.
8523249750.jpg

100kr inga problem. Men det måste väl bli till 2014? Du har ju redan betalt för 2013? Hör av dig om det kniper så kan vi skicka ner lite Pitepaltar så ni överlever:mat:

T

Teddi

Guest

100kr inga problem. Men det måste väl bli till 2014? Du har ju redan betalt för 2013? Hör av dig om det kniper så kan vi skicka ner lite Pitepaltar så ni överlever:mat:

ingen pilteplutt crister,,men ett par burkar surströmming tar vi med oss till moseldalen till våren,,gött,,:D
gick dansen bra??

T

Teddi

Guest

inte nog med de pelle,,vi får inte förglömma de
gästriksa messmöret,,# brenäs#
görgött på en surmacka:p:p
kaffet? blir då en #hanhalshalv##,,gök,,:p

Toppen