• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dethleff

F

F.d. 18346

Guest
Jag har en Dethleff Magic Edition White 2011,vi har problem med vårt avlopp
speciellt i duschen det rinner inte ner och strömmar gärna över till toastolen.
Vi är väldigt försiktiga med att spola med vattnet och har ändå problem.
Har någon något förslag om hur man kan komma runt detta problem?
Fler Dethleffare kanske upplever samma sak?

Ha en bra sommar !

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025
Sv: Dethleff

Hej. Kan det bero på att bilen stod snett, dvs inte i våg, vid nämnda tillfälle?

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Ha du öppet hål i golvet eller en slang?
Har du slang kolla så den inte är veckad.
/Vidhem

F

F.d. 29824

Guest

Det här är absolut ett problem för fabrikanten, det är lika i vår dusch. Det är 2 ventiler varav den som är närmast toan släpper igenom väldigt långsamt, vilket gör att vattnet kan rinna ut på golvet. Jag har inte talat med vår säljare ännu men skall göra det.

Ulf

F

F.d. 53012

Guest

Först och främst får man beklaga, men igen finns det ingen garanti numer på nya bilar eller är Dethleffs generalagent totalt handikappad med tummen fixerad mitt i hand eller inte kunna påtala detta fel eftersom det verkar finnas på flera bilar. Stå på Er för konkurransen är hård mellan tillverkarna men det verkar fortfarande som standadiseringen ISO fortfarande är okänt för husbilstillverkare.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen