• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dethleff 5820 Globetrotter

F

F.d. 30430

Guest
image.jpgHar köpt 130w solpanel och Schaudt 1218 för att kunna få laddning på både bodel och bilbatteri (var planen..). Nu finns bara en Toptron CH13 laddare och ingen av anslutningarna passar direkt. Någon som kan lista ut vilken sladd på vilken kontakt som är bodelsbatteri resp. bilbatteri från bifogade bilder?

F

F.d. 30430

Guest
Sv: Dethleff 5820 Globetrotter

Tackar. Ser man på andra kontakten så är där B2 också vilket verkar ha en massa anslutningar mot bodelsgrejer. Sedan är det ju dubbla stift för B1 och B2 på den andra. Ska koppla loss bodelsbatteriet och mäta och sedan koppla tillbaka och mäta.
En strömtjuv på varje eller måste jag lägga dit sockerbitar?

F

F.d. 30430

Guest

10 och 13 var B2 Bodelsbatteri 1 och 4 Startbatteri. Allt på 15 stiftskontakten. 5 och 8 jord. Alla dessa tre grupper sammankopplade till tre sladdar bara sedan.
Jag satte på sockerbitar och kopplade in regulatorn enligt bild. Blå är bodelsbatteriladdning.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    629,9 KB · Visningar: 10
F

F.d. 30430

Guest

Integrerade solpanelen i takräcket på ett väldigt smidigt sätt. Upp- och nervända T-profilen användes till att stödja solpanelen på. Satte sedan självborrande skruvar för att fixera i andra leden. Mycket nöjd med resultat som också ger en luftspalt under.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Visningar: 9
Toppen