• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det spelar ingen roll

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
alla vet, nja kanske inte alla men ...
egentligen så vet ju alla...
egentligen..
eller
ibland undrar man
fränder (människor) dör
för vad?

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025
Sv: Det spelar ingen roll

För att nya människor också skall få en möjlighet att uppleva detta underbara liv?
Fast så kan det heller inte vara, allt för många nya lever i ett helvete eller slutar i förtid, plågsamt i Medelhavets djup t.ex.
För egen del kan jag inte annat än uppskatta mitt priviligierade uppehälla här i denna vackra värld. Just nu är jag i mitt Paradis. Varmt, soligt och otróligt vackert!
Hälsningar, Julian

F

F.d. 50064

Guest

Det spelar roll
Vi försöker tänka och leva så, tänk om himmelen finns på vår jord tänk om himmelen och helvetet skapas av oss själva.
Tänk om girigheten skulle dela med sig.
Tänk om världen inte hade några gränser.
Tänk om det inte fanns någon religion.
Tänk om världen skulle vara som en.
Tänk alla de människor som skulle leva i fred.
Tänk om jag inte vore så naiv och de med mig som önskar samma sak.
Med tusen ord försöker vi berätta vad vi känner.
Med tusen ord försöker vi förstå.
De tusen orden kommer ej att räcka.
De kommer inte att räcka till att berätta om de galenskaper vi ställer till med.
Tusen ord räcker ej att förklara för en troende.
Tusen ord räcker ej till att förklara för den tuktade.
Tusen ord räcker ej till för den rädde.
Med tre ord kan du säga så mycket.
Med det första ordet är allt sagt.Kärlek
Med andra ordet är allt sagt.Fred
Med det tredje ordet är allt sagt. Lycka

Jag vill se, jag vill känna nuet, inte ett vakuum liknande tillstånd där verkligheten är subtil, där intrycken blir surrealistisk abstrakta.
Jag vill känna min kropp och jag vill känna din kropp. Jag vill andas det syre jag bjuds på.
Jag vill se, jag vill se en ny dags gryning, där solen bryter igenom med sitt ljus. Ändrar på färgskalan till rött till blått till gult.
Jag vill se den första daggdroppen glida nedför ett grässtrå, jag vill se världen igenom denna daggdroppe, se kosmos.
Jag vill höra den första fågelsången, vill höra vinden tala genom blad och trädens grenverk, vill höra vågorna rulla in mot stenarna vid strandkanten.
Jag vill känna lukten av den friska skogen, av jorden och av vattnet som rinner förbi utan för.
Jag vill känna en enhet en symbios med kretsloppet.
Jag vill uppleva årstiderna.
Jag vill känna livets flöde.
Jag kommer att lämna plats åt nästkommande när min bok är färdig skriven.
Så visst spelar det en roll.

F

F.d. 54222

Guest

Ingenting spelar någon roll när man väl är död och begraven, för man vet ändå inget efter det. Hade vi gjort det så hade vi kommit ihåg tidigare liv.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Jag är glad för varje minut som jag finns och kan vara uppkopplad med HBK. Vad som händer efter det "det kan vi inte veta" enl. Jappe, sen får vi se hur vi löser Telenor "Frihet" problemen... he,he...

Toppen