• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det kostar att ligga på topp.....

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Jag har under veckan arbetat extra i min sons företag och utfört reparationsarbeten i industri och andra kommersiella fastigheter. Idag var jag i en större västsvensk stad i en lokal som utnyttjas som nattklubb. Det som fascinerade mig var klubbens prislista för Champagne, vilken jag inte kunde låta bli att fotografera. Bilden blev väl inte den bästa, men tillräckligt bra för att man skall kunna se prisbilden. Observera den understa raden under rubriken "MÄKLARBRICKA" där produkten kostar 21.000:- (svenska kronor). Man kan ju undra vad det är för klientel som besöker detta ställe? Hur får dom pengar?

Bilagor

• Prislista.jpg
    Prislista.jpg
    625,1 KB · Visningar: 32

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026
Sv: Det kostar att ligga på topp.....

Var det inte nån Nordea höjdare som fick påökt 6000.-.......Om dan!
Han kanske har råd....

F

F.d. 50069

Guest

Det är nog bara cheferna från Norrporten i Sundsvall. :twitcy::twitcy:

FY FAN!!!!
Jag såg hur de äcklen leker med våra pensionspengar igår på uppdrag granskning:mad:! Leker företagsledare med andras fjädrar.
Den verkställande direktör satt och kaxade med en massa låneord ........
Jag har aldrig brukat våld, men den skiten skulle ha behövt en dyngsmäll och en pungspark.
Sen satt kärringen (informationsansvariga) och glodde dumt, och när hon fick frågor av reportern så var VD´n tvungen att avbryta så hon inte gjorde bort sig....

Hoppas nu att AP fonderna tar tag i detta med kraft så som de faktiskt lovade.
Låt dessa rövar smaka på ett liv med samma villkor som vanligt folk.

TACK JANNE JOSEFSSON..det behövs fler som dig

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025

FY FAN!!!!
Jag såg hur de äcklen leker med våra pensionspengar igår på uppdrag granskning:mad:! Leker företagsledare med andras fjädrar.
Den verkställande direktör satt och kaxade med en massa låneord ........
Jag har aldrig brukat våld, men den skiten skulle ha behövt en dyngsmäll och en pungspark.
Sen satt kärringen (informationsansvariga) och glodde dumt, och när hon fick frågor av reportern så var VD´n tvungen att avbryta så hon inte gjorde bort sig....

Hoppas nu att AP fonderna tar tag i detta med kraft så som de faktiskt lovade.
Låt dessa rövar smaka på ett liv med samma villkor som vanligt folk.

TACK JANNE JOSEFSSON..det behövs fler som dig

Nu e inte jag pensionär men ändå.J-V pack
Kastrering med en slö skridsko:mad:

F

F.d. 50069

Guest

Ja usch

För att återkoppla till trådstartaren så...........

Det koster verkligen INTE ett skit för dessa att ligga på topp!!!!

Tror ni nån av dessa gökar sitter och myser på nån ställplats i goda vänners lag?

NÄÄ, inte jag heller! De anser att åka på "konferens" till Miami eller lyxhotell i Hamburg med "affärsbekanta" samt respektive,för våra surt förvärvade pensionspengar är ett mysigare alternativ.

Ojj, nu var jag orättvis.....fruarnas resor betalades visst in senare efter att strålkastarna slagits på:rolleyes:

Nu får jag lägga av innan blodtrycket far genom skorstenen på kåken

G

Granducan

Guest

Klarar snart inte av såna program, mår bara dåligt av alla snyltare i samhället. Ju mer pengar de tjänar desto mer vill dom ha. Jag har varit sjukpensionär i 33 år och har nu den lägsta pensionen, men njuter trots det av livet så gott jag kan. Och jag undrar om höjdarna nånsin kan njuta av livet som vi "vanliga" gör. Tänk att sitta utanför husbilen med ett glas gott vin och koppla av efter en dag där spännande och vackra vyer har susat förbi. Vi kan leva lyxliv med små medel.
Jag är inte avundsjuk bara förba...d på allt fusk i samhället.:(

Snart är våren här och då får vi njuta igen och till dess tänker jag drömma vidare och planera................:yes:

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Några frågor:
Kan dom överhuvudtaget göra slut på sin månadslön, och någon gång känna
hur det känns, när det är på tok för många dar kvar i månaden innan nästa lön
De måste ha en j---a massa pengar över varje månad. Vart tar de vägen.
Köper de någon gång lotter för att stödja t.ex. ideela föreningar eller?

Köper dessa höga chefer sina luncher eller blir de oftast bjudna!
Ser många gånger att de blir bjudna och det gäller även
"mindre lägre" chefer. Tankas tjänstebilen med kort för egna pengar eller.

Kommer ni ihåg landshövdingen med saxen och de klippta kvittona.
Ja jag säger då det. "Mycket vill ha mer och f-n vill ha fler"
Nog med spydd galla för idag.

Jag är numera ledig och fri varje dag och då känner jag mig rik.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hejsan, det närmaste jag frivilligt har kommit, och betalat för idiotisk prissättning var när jag med flit fikade på Markusplatsen i Venedig.

De två franska familjer med flera barn som också var där......... Fika, likör, fikabröd, glass m.m.......Hade tydligen inte fått någon förvarning på prissättningen, och fick nästan i chocktillstånd lätta på flera plånböcker :D.

Detta var rätt länge sedan, men jag antar att prissättningen fortfarande ligger på mer än toppnotering. Där skulle det sitta fint med ett rep.konto.

M.v.h. JANKRO.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Serveringen på St Markusplatsen är ett skräckexempel! Klicka på bilderna!

ven1.JPG
ven2.JPG
ven3.JPG

Senast ändrad:

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Jag tycker också att vissa löner är väldigt höga jämfört med andra. Senaste statistiken visar bara att topp lönerna procentuellt ökar betydligt mer än arbetarnas!

Däremot har jag liten förståelse för klagomål utan fakta bakgrund, som tex i tidigare inlägg nämns tjänstebil och hur den tankas. Har själv haft tjänstebil i omgångar och kan tala om att det INTE är gratis för innehavaren. Först måste man skatta för att ha bilen sen måste man skatta för alla privat körda kilometer. Beräkningar har gjorts av många och det alla är överens om är at om det ska vara ekonomiskt lönsamt att ha tjänstebil, jämfört med att köpa bilen privat, måste man köra många mil privat per år, någonstans mellan 1500 och 2500 mil (beroende på uträkning) per år privat körning, alltså tjänsteresor ska inte räknas med. Kör man mindre är det billigare att köpa bilen privat även om man räknar med kapitalkostnader (lån och räntor), värdeminskning och driftskostnader (service, underhåll, skatt, försäkring etc).

Vill på inget sätt försvara de löner en viss del av höga chefer har, men att dra in så kallade förmåner som många andra har utan att tala om fakta känns orättvist!!!

F

F.d. 52943

Guest

Har oxå haft tjänstebil i många år - ca 25.
Om det är lönsamt eller inte beror inte bara på hur mycket man kör, utan oxå på lönenivån i förhållande till bilens marknadsvärde och gällande skatteregler.

Jag har alltid bedömt mina tjänstebilar som lönsamma privatekonomiskt sett. Men det är lätt att konstruera fall när dom blir en ekonomisk belastning.

Genrellt sett är tjänstebil en förmån, men det finns fall när den bara kostar pengar.

F

F.d. 55397

Guest

Skattmasens inställning är väl att det skall vara ungefär jämnt skägg med tjänstebil, "vinsten" är väl främst låg risk för oförutsett och att man slipper binda kapital. Men rättvisan bygger på att man är ärlig i redovisningen också, tror Norrporten inte har så många privata km i bilen.....

Sen kan man ju fråga sig om direktörerna aldrig kan steka sig blodpudding eller grilla falukorv, det måste stressa dom enormt vad det bygger på av lönen i så fall??

F

F.d. 29756

Guest

Jag känner sympati med avskyn för den stora skillnad i belöning mellan människor i vårt land som kommer i uttryck i denna tråden. Jag känner någon form av fysisk smärta över situationen. Många som skriver i denna tråden har trygg ekonomi och därför känns deras ord baserade på samhällsansvar.
Jag försöker se en lösning men utan resultat och vill absolut inte medverka till en partipolitisk diskussion i HBK. Jag tvekar att välbetalda politiker kan se verkligheten.
Kanske handlar det i botten om moral och/eller empati? Synd att det ska vara så här i vårt fina land!

Toppen