• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det kommer en vår!

M

Matts Torebring

Guest
Sv: Det kommer en vår!

Vilken härlig bild! Själv flyttade jag fram alla mina timer 1,5 timma idag, där jag inte har Europaur som styr tändning och släckning. Mvh Matts Torebring

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Vilken härlig bild! Själv flyttade jag fram alla mina timer 1,5 timma idag, där jag inte har Europaur som styr tändning och släckning. Mvh Matts Torebring
Vad är ett Europaur? Hur fungerar det? Var köper man det? Vad kostar det?
Jag är intresserad. Är trött på att ställa om alla timrar vär och höst.
Information PLEASE.
//W

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Ja, det kommer en vår.
Så nära som det är nu har det aldrig varit...............:music-icon:

F

F.d. 2621

Guest

Annette Seldéns bilder av den nordiska naturen och skildringar hur hon med sin familj och husbil tagit dem anser jag vara mycket starkt engagerande. Som nu senast mitt i den råa vintern här på Västkusten, suveränt helt enkelt!

Jag kan inte låta bli att jämföra med andra fotografers och reseskildrares bilder från en helt annan sorts vinter, som de flyr till några månader. Utan att på något vis vilja kritisera dem som gör så och ger oss uppskattad underhållning på hemsidan, så smyger sig ändå ett visst vemod på mig när jag läser dessa alster. Kan dessa "flyttfåglar" verkligen uppskatta sommarhalvårets ankomst här i Norden lika mycket som vi, som stannat hemma och klarat av ännu en rejäl, nordisk vinter med snöskottning, skidturer och allt annat som hör till? De, som på de sydeuropeiska campingplatserna hela tiden haft palmernas och vågornas brus blandat med grilloset över sig redan i flera månader.

Flat Mates

M

Matts Torebring

Guest

Vad är ett Europaur? Hur fungerar det? Var köper man det? Vad kostar det?
Jag är intresserad. Är trött på att ställa om alla timrar vär och höst.
Information PLEASE.
//W

Europaur är en timer som du ber din elektriker montera i elcentralen. Själv har jag två stycken hemma till alla (36 st) lågenegilampor på huset och i trädgården. Vi monterade på jobbet för 2 år sedan också. Det är hur sköööönt som helst. Timern får en signal från ett ur i Frankfurt. Det tänder när det skymmer ute och släcker på den tid du önskar på natten. Kostnad runt 2000:-

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Radiosignalen till klockan styrs av atom uret i tyskland.
/vidhem

F

F.d. 25193

Guest

det kommer mycket fort med våren tror man men nu kommer snö kallt och skottning igen vi väntar väl igen att dra av vinterförvaringen som är markistält jag väntar att det skall bli mycket körande inom sverige för vi har mycket att se träffa nya människor ha det bra ock vi kanske ses
icon13.gif

Toppen