• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det kinesiska nyåret.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Finns det någon här som vet hur länge kineserna firar sitt nyår. Jag var nästan färdig med ett köp från Kina när plötsligt all verksamhet avstannade. Jag hade fått en varning om att nyårsfirandet var nära förestående. Kan det verkligen stämma att dom firar det nya kinesiska året i två hela veckor?

Någon som vet?

Jappe

S

suneAl

Guest
Sv: Det kinesiska nyåret.

Nyårsfirandet + semster 15/1 - 31/1-12, leveranser f.o.m. 15/2-12

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Eller som dom skrev till mej :

Chinese Spring Festival is coming, all of chinese will back to home to have the Spring Festival with their families. so our company has the holidays from 16th,Jan to 31st,Jan, and we will back to office on 1st,Feb.

F

F.d. 25310

Guest

Eller som dom skrev till mej :

Chinese Spring Festival is coming, all of chinese will back to home to have the Spring Festival with their families. so our company has the holidays from 16th,Jan to 31st,Jan, and we will back to office on 1st,Feb.

Det är deras semester så 2 veckor per år, kan vi väl leva med.

Christer

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Min "kontaktdam" Lucy har tydligen semester, däremot inte hennes kollega May så nu är paketet på väg! Jag trodde jag skulle behöva vänta några veckor till men dom kanske har hört talas om HBK där nere och förstår betydelsen av att leverera i tid så dom inte riskerar kritik på det här forumet! I och för sig begriper jag att även kineser behöver semester men jag blev glatt överraskad av dagens mail!

Jappe :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nu väckte du min nyfikenhet Jappe!

Vad är det för elektroniskt pryl du hittat i Kina, är det en sådan där manick med gångjärn på eller något helt nyuppfunnet från Shenzhen?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det är hemligt, Knarrevik! Än så länge! Men jag kan väl avslöja att det är en supergigantisk världssensation av astronomiska mått på gång! Snart ska bomben brisera! Hoppas att inte SÄPO:s sökrobotar läser detta bara!

Jappe

Toppen