• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det här gillar jag !

F

F.d. 17941

Guest
Sv: Det här gillar jag !

Märkligt att inte fler , av alla medlemmar i husbilsklubben , förutom dem , som reser ner till värmen , över den kalla årstiden här i Sverige , ( förnuftigt ) eller mer eller mindre de som bor i hb året runt , skriver nägot. NI andra borde planera något !
ALLA vi andra som väntar på första april ( inget skämt här inte ) eller första maj , då vi hämtar ut " pärlan " från vinter idet, en del har ider om " förksta trippen " - ja det går nästan att jämföra , man kan bli beroende ! Planerar något , eller törs ni inte delge era tankar till oss andra ??? Har ni bara husbilen för framtida investeringar , i så fall byt till premie oblihationer, det är mer förnuftigt.
Vi , jag och min lagvigda , brukar köra ner till Kivik med omnejd och möta våren , se frukträden blomma , känna den befriande känskan av , att fritt röra sig i ett lande där luften är någorlunda ren , vattnet bara innehåller föroreningar som stärker hälsan. Är vi ensama ??
Har ni andra , förutom några stycken , helårs parkering , på er husbil i någon lada , någonstans.
Ni som inte törs , här har NI möjlighet att låta ER röst komma till tals , skriv : det här gillar jag.
>/ Lasse

F

F.d. 2591

Guest

Hej Totte 04

Jag skulle aldrig komma på tanken att köra med husbilen i Sverige på vintern, i slask och smutsiga saltade vägar. Var är tjusningen, det börjat skymma redan vid 15.00 tiden, och solen lyser oftast med sin frånvaro. Och du bör ha tillgång till el, om du inte har ett elverk.

Har liksom aldrig förstått mig på den idén , om att köra i Sverige på vintern.

Sedan är det ju så, att om man har bilen inne på vintern så har man ju en riktig morot och längtan att få ta ut husbilen och njuta av första vårturen.

Stig.B.

F

F.d. 17941

Guest

Hej Stig B !
Jag gillar att du törs ge din syn på vinter körning med hb. Men vi måste få kommentera...
Tjusningen är att se Sverige i en annan dräkt , den gröna är utbytt till den vita , detta ger en helt ny dimention ,att få känna på något av vad våra nomadiserade förfäder fick utstå , fastän i en betydligt bekvämare " tappning " att resa ut i naturen , se de vita vyerna , stanna på en camping som inte är överbelagd , vakna på morron av att höra Björnen krafsa på hb.dörren utan att behöva åka till Björnrike , se människor komma diagonalande i det perfekta skidspåret , sitta i skön stol med näsan vänd mot solen och på kvällen går du in i en varm husbil , tänder LED lampan , sätter dig i bekväma stolen , tar kanske en liten.... och så den där spännande boken , har du tur , vilket få människor får uppleva , kanske du får vara med om att höra snöstormen vina runt husbilen. Dagen därpå kör du ut på den saltfria vinter vägen och kör mot nästa mål utan att behöva trängas med tusentals " sommar campare " till en plats med nya spännande sevärdheter.
Har du ändrat dig Stig B ?
Hälsn
/ Lasse

F

F.d. 29853

Guest

:msn_wink: Det här gillar vi..att vi äntligen blivit färdiga att gå med i Husbilsklubben!! Innan har vi "bara" kollat lite på sidan MEN nu är vi med på riktigt!! Det känns bra.Kanske vi också kan dela med oss med våra resor här hemma och våra turer till Kroatien.Sist men inte minst ha en fortsatt trevlig söndag...Här i Malmö skiner solen...Det känns som våren är på gång!!

F

F.d. 17941

Guest

Kul att ni är med både här och i husbilsklubben , VÄLKOMNA
Berätta om era äventyr, eller något annat ni gillar ! Njut av vårsolen !!
Lasse

Dalton

HBK Medlem
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2025

Väntar på att det ska bli lite varmare så jag kan reda upp skatboet med elledningar under soffan. Sedan när man kan köra utan vinterdäck är det tid att ställa på husbilen. I sommar blir det en tur upp till Tornedalen och Lenas föräldrahem. Om andan faller på så kanske det blir en resa till Årsmötet!

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Jejdå Janne...det är du inte ensam om.

Vi har inget planerat för sommaren..än.

Förutom några träffar.

Tycker också att det är lite med tjusningen med husbil att när semestern väl kommer kan man åka dit näsan pekar.

Visst lockar Tyskland, Danmark, norra Sverige, Gotland, Öland, västkusten...jag den här listan kan bli lång.

//Tommy

F

F.d. 17941

Guest

Håller absolut med om att näsan är bästa kompassen !
Men ibland känner vi för norrland ,och då är det spännande att höra vad andra klubbmedlemar har för erfarenheter av den delen av landet , köra dit näsan pekar ok MEN det kan ju finnas kul grejer på vägen dit eller där ,som jag inte känner til inan resan.
Vi planerar nord Norge i sommar , jag har sökt här på husbilsklubben uppgifter om sevärdheter eller annan nyttig upplysning , om det " lilla " området , och fått flera mycket fina tipps på allt , från hälleristningar till mysiga resturanger bra ställplatser , fina fiskeställen mm , det gillar vi.
Men tur är väl det att vi ser olika på vårt resande , bara det ger oss en uppfattning hur vi tänker och känner.
/Lasse

F

F.d. 54858

Guest

:)Vi gillar Blekinge skärgård där har vi många smultronställen Torsö t.ex:)

I

Ixeofors

Guest

Det här gillar jag!

Att få komma ut på en härlig dagstur på MC, gärna med några vänner. Bara glida fram på sköna krokiga vägar och känna naturens dofter!

Gillar även att vi snart får ta fram våran husbil som vi köpte i höstas men inte hann vara ute med.

/Ixeofors, Ronny

D

Deleted member 11118

Guest

Det finns så oändligt mycket jag gillar, så ingen orkar läsa allt. Men barnbarn är en härlig efterrätt i livet med alla deras kluriga frågor och roliga kommentarer.

Att få sätta sig och bara dra iväg utomlands är underbart, med husbil vet man sällan vart man hamnar, det man vet är att man kommer hem igen.

Sen gillar jag detta forumet för en helt oteknisk och ohändig person är detta ett litet himmelrike.

Gillar dammsugare med choklad i båda ändarna. :blabla:

F

F.d. 55374

Guest

Det vi gillar är att bo mitt i vårt vackra land, lika långt till norr som söder+närhet till alla fina platser oavsett om det är hav eller fjäll.
Tommy R

F

F.d. 2591

Guest

Hej Totte,

Din beskrivning av vintercamping låter ju trevlig, men känns ändå som jag föredrar vår och sommar.

Ha de gott

Stig.B.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

En tur i Norden med husbilen. Det är så lätt att hälsa på vänner å bekanta.
Eller en lugn å stilla tur med båten. :)
Garaget | Kvicktänkt båtförare.

Det var väl inget! Då skulle ni varit med på det glada 50-talet när vi körde runt med våra hembyggda plywoodbåtar på Västkusten! En gång hade jag förmånen att få träffa hela styrelsen för Västra distriktet som var ute på nöjestur med tullflottans nybyggda stolthet. Trevligt folk men dom visste inte så mycket om sjömanskap så jag fick tillfälle att bättra på deras kunskaper litegrann därvidlag! :D

Jappe

Toppen