F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag ville bygga på en strandtomt på Orust för några år sedan men det gick inte för det skulle inskränka på det det "rörliga friluftslivet"! Tomten låg ensligt och svåråtkomligt så inte såg vi något rörligt friluftsliv där inte.
Frågan är om husbilslivet tillhör det rörliga friluftslivet?
I och för sig förstår jag de boende nära vattnet. En mängd bilar, t.o.m. husbilar i deras synfält nära vattnet, stör deras utsikt givetvis! (Nu har jag väl gjort bort mig för gott i den här klubben!) Det borde väl gå att kompromissa lite i sådana här lägen (feskelägen t.ex.)!
Jappe
Gjort bort sig !!!....nej det är det som kallas empati, att ha förmåga att känna sig in hos andra. Tror att de bästa kompromisserna blir, när båda partner i en oenighet har denna förmåga.
Det diskuteras om 8 ställplatser i Öregrund , politikerna vill bygga men inte "sommargästerna" bilarna skymmer bla. solnedgången
Läs.
Knappast. Det finns smarta markägare som säljer av en bit mark 1 km från stranden med en vidunderlig utsikt. Några år senare säljer de av nästa bit mark, framför den förra försäljningen osv.
När man köper en fastighet köper man det som står i lagfarten.
Jag ville bygga på en strandtomt på Orust för några år sedan men det gick inte för det skulle inskränka på det det "rörliga friluftslivet"! Tomten låg ensligt och svåråtkomligt så inte såg vi något rörligt friluftsliv där inte.
Frågan är om husbilslivet tillhör det rörliga friluftslivet?
I och för sig förstår jag de boende nära vattnet. En mängd bilar, t.o.m. husbilar i deras synfält nära vattnet, stör deras utsikt givetvis! (Nu har jag väl gjort bort mig för gott i den här klubben!) Det borde väl gå att kompromissa lite i sådana här lägen (feskelägen t.ex.)!
Jappe
Pansarvagnar?!? De flesta husbilar är ju byggda av "papper och plast" för viktens skull