• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det här gillar jag !

F

F.d. 17941

Guest
:quest:
Husbilsklubben växer , nya medlemar tillkommer , unga och gamla människor . Vore trevligt att läsa om vad vi olika klubbmedlemmar gillar , tycker om , något att tala om för andra , det behöver inte vara långa berättelser , utan bra DET HÄR GILLAR JAG , för jag är.....:msn_weird:
Själv vill jag bara nämna en kväll på halvön Krk i Kroatien förra året , jag sitter på förarsidan och tittar ut över Adriatiska havet , på ett åskväder som kommer upp ur havet , bort mot Italien , ser hur det blixtrar , hör hur mullret rullar fram över vattnet , en kort stund senare är ovädret över oss, blixtarna korsar varandra , dånet , mullret är öronbedövande för att inte tala om det " häftiga " dånet från regnet på¨husbilstaket , oj vad skönt jag sov den natten, men vilket slådespel det var , och alldeles gratis. Ja nästan som på nyårsafton , fast i september.
Unga , gamla , vi byter erfarenheter , det här gillar jag , skriv , berätta , det finns alltid något som gör just din berättelse intressant, för oss andra, Det kan gälla det mesta fast några ämnen borde vara förbjudna ; politik, sjukdomar , fördomar överhuvudtaget,
Skriv bara DET HÄR GILLAR JAG , får vi ta del av vad du tycker !
Lasse:msn_weird:

SoT

FD HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Sv: Det här gillar jag !

Jag gillar iden till den här tråden! :msn_laugh:
Återkommer med något mer personligt exempel i ett senare inlägg!

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Första gången vi var ute med husbilen åkte vi från Stockholm till södra Öland.
Vi stannade i hamnen i Västervik på vägen ner. På natten ösregnade det i 8 timmar och smattrade på taket så vi hade svårt att sova.
Dan efter åkte vi ner till Öland och nattade över i en liten hamn.
De blåste halv storm så bilen skakade. Jag fick flytta bilen mitt i natten så den stog i vindriktningen.
Trots den tuffa starten så tyckte vi att det var mysigt att sitta i husbilen när vädret är som sämst. Efter den starten på husbilslivet har vi upplevt alla väder utom snöyra.
Nu åker vi helgturer efter väderprognosen.

/Bosse

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Första gången vi var ute med husbilen åkte vi från Stockholm till södra Öland.
Vi stannade i hamnen i Västervik på vägen ner. På natten ösregnade det i 8 timmar och smattrade på taket så vi hade svårt att sova.
Dan efter åkte vi ner till Öland och nattade över i en liten hamn.
De blåste halv storm så bilen skakade. Jag fick flytta bilen mitt i natten så den stog i vindriktningen.
Trots den tuffa starten så tyckte vi att det var mysigt att sitta i husbilen när vädret är som sämst. Efter den starten på husbilslivet har vi upplevt alla väder utom snöyra.
Nu åker vi helgturer efter väderprognosen.

/Bosse

Så ni kollar på vädret och tar reda på var det är sämst och åker dit för att ha det mysigt inne i husbilen?
icon10.gif

Jappe

myrorna

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2025

Vidhem!

Som nya hbk:are har vi ännu inte hunnit klistra på våra dekaler på bilen.
Lite svårt att veta om du lite sarkastisk i undertonen, eller om du verkligen menar vad du skriver? Tycker du m.fl. Att vi inte ska klistra på numret?

Gun & Åke

Ps.
Husbilslivet är helt fantastiskt!
Vi åker både inom o utom riket, o njuter av allt vi får uppleva.
Tänk vad många fina vackra platser det finns och dessutom en massa trevliga människor man får lära känna.

Senast ändrad:
F

F.d. 53000

Guest

Skäms du för att du är med i klubben så skall du inte visa vem du är.Skämt åsido det är klart att skall visa vem du är,men för något år skrev någon att de inte ville visa sitt nummer för var det lättare för tjuvarna att veta att huset var tomt.lite sjukt tycker jag men vi har olka nojer .Visa vem du och gläd andra medlemmar. Hälsningar Yngve

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej vidhem!
Gäller det även dom som inte har betalt medlemsavgiften?
(Woops märket satt på bilen vid deras köp!)
Mvh.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Vidhem!

Som nya hbk:are har vi ännu inte hunnit klistra på våra dekaler på bilen.
Lite svårt att veta om du lite sarkastisk i undertonen, eller om du verkligen menar vad du skriver? Tycker du m.fl. Att vi inte ska klistra på numret?

Gun & Åke

Ps.
Husbilslivet är helt fantastiskt!
Vi åker både inom o utom riket, o njuter av allt vi får uppleva.
Tänk vad många fina vackra platser det finns och dessutom en massa trevliga människor man får lära känna.
Ja vad Vidhem menar står i stjärnorna.Men vi visar gärna vilka vi är har dekaler och nr.både fram och bak samt våra namn på dörrarna och högst bak på bilen. Vi tycker också att husbilslivet är toppen och tack vare att vi visar vilka vi är får också kontakt med många andra HBK:are vilket vi tycker är jättetrevligt. Så sätt på nr: och var stolta över det jag hoppas att vi träffar på varandra någonstans i vårt vackra land.
MVH Gunilla

T

Teddi

Guest

ja gillade mina öl som stod under altantrappen,, de va aldrig nån som kom ock tömde dom,,:msn_laugh:

de gillar ja inte,,men de får ja putta över till #gnälltråden#,,vi vinklar våra känslor både ock,,fantastiskt!!

håll nu tummarna för åke "frankia" imorn,,vinner han så gillar vi det också,,:msn_fingerscrossed:

H

hianders

Guest

Teddi! Programmet går idag, Frankia skrev inlägget igår den 22/2.

Så kl 19 ikväll på TV 1.

fru hianders/Inger

T

Teddi

Guest

herregud inger,,hur klara mej utan dej,,ja va helt på de klara med imorrn,:msn_laugh:,

Gert och Helen

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
9489
Medlemskap
2025

Snart skall vi ta ut bilen. Vi har beställt miljömärket som behövs i Tyskland från Dekra, EU-korten från Försäkringskassan och i nästa vecka har vi vaccinerat färdigt hundarna mot rabies. Och snart har våren kommit! Detta gillar vi.

myrorna

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2025

Klart att vi klistrar på de märke o nummer!
Vi tycker att detta är en jättetrevligt klubb där vi redan fått en massa goda tips o råd.
Hoppas verkligen att vi träffar på några av er någonstans ute på vägarna!
Väl mött!

Gun & Åke

F

F.d. 17941

Guest

Själv klart för de flesta av oss är att visa klubbtillhörighet med nummer på hb. så andra ser att vi är en klubbmedlem , så de nya och kanske oerfarna klubbkamraterna vill , kan och törs, kommunicera med oss om det här eller det, här . Exempel:. Här är fördj....gt , eller där, är det kanon, eller det här får du inte missa , lika så spännande platser i vårt fina land eller ge tips till dem som nyligen köpt husbil eller ska köpa och inte har någon större rrfarenhet av husbil eller res mål , reserfarenhet om det eller det. Det här är ett tipps ! Detta är ett sätt att skapa förtroende för vår organisation och medlems känsla, och ju större vi blir dess bättre borde den bli OM vi tar tillvara de nya medlemarnas ibtresse
Jag vill föregå med ett gott exempel: Om ni kör norr ut behöver en bra kostnads fri ställplats , vid Stråtjära några mil söder om Bollnäs någon mil upp från Tönnerbro , ca 500 m efter Stråtjära kör in till höger mot badplatsen vid södra ändan av sjön Bergviken , ca 10 m från stranden där finns en ställplats , den rymmer ca 10 fordon , markägaren upplåter marken gratis , OK ingen el , gräsplan , men jämn fin gräsplan, en fin övernattnings olats. Den här platsen finns inte på någon karta vad jag vet , men själv har jag nyttjat den i många år, vill du sedan ge en frivillig avgift är det ok ( saknar GPS kordinater )
Å andra sidan behöver vi i en organisation få in synpunkter från NYA medlemmar , om vi inte får det , stannar utvecklingen , de gammla gubbarna kan sitta på det här forumet och diskutera elsystem , väldigt tekniskt avanserat eller hur, kan jag instalera den tekniska prylen så eller så , naturligtvis är detta viktigt också ;MEN de nya medlemmarna som inte hänger med i ert tekniskt avvaceraden snack känner sig utanför , och törs aldrig komma in , här och ställa sina frågor, VI äldre med " kanske ", genom åren , har fått mer erfarenhet, vi måste lyssna på dem ,, DOM ÄR VÅR FRAMTD , snälla ge dom en schans !
Lasse på det 72 andra, levnadsåret , men lyssnar gärna till Er !.

F

F.d. 10432

Guest

Jag gillar läget som det är just nu. Sitter på ett dykhotell i Filippinerna efter ett par dyk med allt från små kräldjur i lysande färger, ngn cm långa till en sköldpadda kring 60 cm som inte avbröt sitt betande för några dykare. Och t.o.m. här har jag tillgång till HBKs forum, har fått lära mig en massa om husbilar och husbilsresande, nästa husbilsresa startar i slutet av mars om allt fungerar, och fått föra en vänskaplig diskussion på forumet om HBKs framtid. Livet kan knappast bli bättre.

Björn i

F

F.d. 17941

Guest

Tack för inlägget , detta måste vara bra nära himmelriket
MEN en del här hemma , ser rosa elefanter och du ser krälande lysande små kryp , ja undrar ja.... var du dyker.
Ha det jätte fint där borta och välkommen hem så småningom , våren lär ha kommit till Skåne , så än finns hopp
Hälsn
/ Lasse

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Det Här gillar Jag!
Jobbade -90 till 91 på "The kees" i Florida som Divmaster. Fantastiska minnen och tid!

Älskar att åka skidor, men åker gärna till en varm kontinent på sen-hösten för att klippa av en mörk höst.
(avkopplingen att fritids-dyka är för de som inte provat, oförklarbar)

MEN:
Våren är förmodligen en av de ting som gör att att jag fortfarande är Svensk!

Jag har jobbat i många delar av Världen.
Men Våren i Sverige är, inte bara för att jag Svensk; Gudomlig, Den är detta för de flesta betraktare på denna Jord!

Så.... Jag Gillar våren i Sverige!
(well.... även en ny hb som landar i mitten av mars, :msn_wink:)

Jag gillar läget som det är just nu. Sitter på ett dykhotell i Filippinerna efter ett par dyk med allt från små kräldjur i lysande färger, ngn cm långa till en sköldpadda kring 60 cm som inte avbröt sitt betande för några dykare. Och t.o.m. här har jag tillgång till HBKs forum, har fått lära mig en massa om husbilar och husbilsresande, nästa husbilsresa startar i slutet av mars om allt fungerar, och fått föra en vänskaplig diskussion på forumet om HBKs framtid. Livet kan knappast bli bättre.

Björn i

Toppen