• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det går undan på forumet nu

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Konstaterar att första sidan numera innehåller ett dygns inlägg. Farten ökar naturligtvis med ökande antal medlemmar. Nya medlemmar som ställer en fråga men kanske väntar mer än ett dygn för att titta på resultatet kan tro att vi inte bryr oss. Nya medlemmar kanske inte har snappat upp att man kan gå över till "kategorierna".

Kan man lösa det här genom att t.ex. ha en "äldre" sida? Antalet ämnen och inlägg ökar naturligtvis på våren. Inte omöjligt att antalet medlemmar småningom är dubblerat. Då hinner vi inte med alls.

:confused:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Det går undan på forumet nu

Konstaterar att första sidan numera innehåller ett dygns inlägg. Farten ökar naturligtvis med ökande antal medlemmar. Nya medlemmar som ställer en fråga men kanske väntar mer än ett dygn för att titta på resultatet kan tro att vi inte bryr oss. Nya medlemmar kanske inte har snappat upp att man kan gå över till "kategorierna".

Kan man lösa det här genom att t.ex. ha en "äldre" sida? Antalet ämnen och inlägg ökar naturligtvis på våren. Inte omöjligt att antalet medlemmar småningom är dubblerat. Då hinner vi inte med alls.

En funktion där man lätt kan bläddra fram de senaste 3 eller 5 eller X sidorna eller en "förlängning" av förstasidan kan man kanske tänka sig. Jag har också haft den tanken. Det är väl en baggis att ordna för Håkan & Co! (Skriver jag som inte har en aning om hur sådant går till!) :D

Jappe

I

Ice-Man

Guest

Jag använder ALLTID "olästa inlägg" i menyn längst upp. Då kan man snabbt ögna igenom vart det finns nya inlägg och lätt ta sig dit om man vill. Klickar man dessutom på den lilla kvadraten som står före ämnesrubriken så kommer man direkt till det första olästa inlägget i tråden.
Har jag inte kunnat titta till det hela på ett tag så kan det ju bli ett par sidor med nya inlägg och då brukar jag högerklicka på den lilla kvadraten och öppna i ny flik - sedan kan jag i lugn och ro gå igenom det som är av intresse.

Är det något ämne som är superintressant, eller ett ämne där jag gjort inlägg så skapar jag en prenumeration för ämnet och får då mail när någon skrivit i tråden.

Så gör jag och det funkar för mig i alla fall :)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ice-Man bruker samme teknikk som jeg benytter - spesiellt nyttig når jeg har vært borte fra nettet i noen dager. At Oläste returnerer over 100 tråder med nye innlegg gjør at det kan ta noen dager å komme til slutten av listen.
Pleier i slike tilfeller å bla igjennom og se på emnelisten hvilke tråder jeg tror er mest viktig å lese. Alt + pil venstre er en rask måte å komme tilbake til listen etter å ha lest en tråd.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Jag använder ALLTID "olästa inlägg" i menyn längst upp. Då kan man snabbt ögna igenom vart det finns nya inlägg och lätt ta sig dit om man vill. Klickar man dessutom på den lilla kvadraten som står före ämnesrubriken så kommer man direkt till det första olästa inlägget i tråden.
Har jag inte kunnat titta till det hela på ett tag så kan det ju bli ett par sidor med nya inlägg och då brukar jag högerklicka på den lilla kvadraten och öppna i ny flik - sedan kan jag i lugn och ro gå igenom det som är av intresse.

Är det något ämne som är superintressant, eller ett ämne där jag gjort inlägg så skapar jag en prenumeration för ämnet och får då mail när någon skrivit i tråden.

Så gör jag och det funkar för mig i alla fall :)

Du har vanan inne och har hittat en teknik som löser problemet. Nya medlemmar rullar sig nog neråt genom hela första sidan. Det gör jag också. Kanske för att jag är nyfiken på allting. Då jag ser att ämnet har försvunnit går jag över till kategorien. Där konstaterar jag ofta att frågeställaren inte har återkommit.:)

I

Ice-Man

Guest

Alve, jag hoppas ju såklart du/ni tar till er av mina tips som jag lämnar i all välmening :)

Vana, ja, det har jag - har ju läst "forum" på BBS:er (Bulletin Board System) redan innan internet blev "en fluga" :)

Ibland klagar folk på hastigheterna på bredband, de har då inte suttit på ett 1200 bauds modem och väntat på att ascii-texten ska ritas klart på skärmen... Eller ladda hem musikprogram över en 2k4-ansluting. Allt var inte bättre förr...

Men nu höll jag på att glida ifrån ämnet, vilket i och för sig inte heller är en ny företelse, det förekom även på FidoNet - Wikipedia ...

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Är det möjligt att ha en internlänk till "olästa inlägg" längst ner på sidan?
Alternativt någon blänkare om att inlägget inte är borta?
Är kanske ut o cyklar nu?:oops:

F

F.d. 4220

Guest

Jag använder ALLTID "olästa inlägg" i menyn längst upp. Då kan man snabbt ögna igenom vart det finns nya inlägg och lätt ta sig dit om man vill.

Dessutom kan man välja bort de ämneskategorier (underforum) man inte vill följa. Se längst ner på denna länken.

//Stefan

Toppen