• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det finns snälla människor!!

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025
Efter sex veckors husbilskörande i Europa var i förra vecka på väg hem. Piloten spann som en katt bakom en långtradare som höll hygglig fart. Plötsligt slutade katten att spinna, motorn hostade, mycket kraft bara försvann och lampan för insprutningen började ilsket att lysa!!!!
Ja ha, vad attan gör vi nu? Hittade en bok med Fiat verkstäder, om ca 5 km skulle det finnas en verkstad. Knappade in adressen och hostade oss dit. Klockan var över fem på em. men där var öppet. Förklarade våra problem, 30 sekunder senare var bilen inne i hallen. Vi gjorde oss beredda på att stanna några dagar på deras P.plats.
En gubbe kopplade på en dator morrade lite på tyska skruvade och fixade, efter ca 25 min så kom han upp från motorn, ok " alles klar ", nu kan Ni köra igen!!!!!! Tydligen någon returluft slang som hade hoppat av. Dax att betala, vad kostar det? KÖR SÅ DET RYKER VI BJUDER PÅ DETTA!!!!!
Sånt händer inte så ofta i Sverige.

Lasse & Kerstin

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Det finns snälla människor!!

Härligt att läsa om sådant att det finns folk som kan göra ett jobb utan att behöva skinna turister på allt vad dom kan .
Något man kan tänka på även som svensk om man ser en utlänsk turist som fått stopp att dom kanske kan iallafall behöva lite hjälp till en verkstad .

Toppen