• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det blev kanon

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Efter en del funderingar så köpte jag en värmekanon.Hämtade den idag hos en lokal firma här i Arvika,försöker så mycket som möjligt att köpa lokalt så gott det går,det är så bekvämt att få hjälp om det blir något fel.Funderade mycket på vilken sort jag skulle välja när det gäller driften,dieseln har sina fördelar om man skall ha den länge på,diesel är billigare än gasol i mitt fall handlar det bara om kanske 10-20 minuer för att fortkompensera den värme jag har förlorat när jag öppnade de stora dörrarna till garaget.det finns även andra ställen man kan bruka den på så lukten är kanske något bättre hos gasolen hoppas jag.Blev förvånad över storleken 37cm lång och 18cm grov så den tar liten plats.Efekten är 10,8 kilovatt det finns störe men denna passade mig utmärkt det finns en fläkt som man bruka utan värmen på.Priset var 1,595 moms kommer på,det fanns ingen annlednig att köpa den på annat håll tyckte jag.Tackar alla för de fina svar jag fick när jag tog upp detta ämne. Valle

F

F.d. 13200

Guest
Sv: Det blev kanon

Berätta mer om den.
Vem säljer, var finns tekniska data.

Jim

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Sv: Det blev kanon

Berätta mer om den.
Vem säljer, var finns tekniska data.

Jim
Kanonen kommer från en firma som heter Munters jag köpte den av en firma som heter Hymab här i Arvika men jag är övertygad att man kan köpa den genom de flesta firmor på olika orter.Jag hävdar på det är bäst att köpa i när området och inte stirra sig blind på några hundra lappar.Har förbannat mig själv att ha gjort detta misstag några gånger som har kostat mig dyra pengar och krångel att ordnat upp,garantier i all ära men det är inte så lätt alla gånger att fixa upp det när det krånglar.Sedan är det upp till var och en att bestämma hur man köper,men dag sländor har jag fått nog av.Som jag skrev i går så är den jag köpte på 10,8kilovatt och värmer 300kubikmeter luft i timmen.Den täcker mitt behov men man kan få större kanoner också om man vill,den var mycket smidigare änn jag trott så det blev en possitiv överraskning,en sak som jag ångrar är att jag inte tog en mindre gasoltub än p11 men jag hadde den som innbyte så nästa gång skall jag byta den mot en eller två mindre.varför släpa en stor tub när kanonen är så liten.Kom på att vi kan bruka värmekanonen på uteverandan så kan vi bruka den ändå tidigare.Nu tänker säkert någon!varför inte bruka en el-fläkt,enda strömen vi har till gång till är 220volt,jämför man efekten på dessa två uppvärmnings allternativ så vinner värmekanonen,enda nackdelen är lukten av gasolen men man kan starta med kanonen.Detta är inte den perfekta lösningen,men för oss är den ok.Hoppas att jag har tillfört något viktigt åt vissa funderingar,och till ni som läser detta ha en riktig trevlig dag och helg,kanske våra husbilsvägar korsas någon gång.Mvh Valle

Toppen