• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det blev en............

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Ny Adria Coral 670 SL. Egentligen hade vi bestämt oss för en TEC/Ford, men när vi passerade Josefssons i Landvetter blev vi förtjusta i ovan nämnda husbil. Den fanns på lager, men bara som 3,5 tonnare och med 130 HK motor.
Eftersom vi vill ha lite lastvikt och att jag är allergisk mot kamaxelremmar ville vi (läs jag) ha stora 3- lters-motor och 4 tons totalvikt.
Å sicken tur vi hade! En osåld 4,3-tonnare med den specen var färdig att skeppas.
Och nu har den kommit. :D:D:D
Vi klappade på den idag, och nu skall bara markis och annan utrustning på, (och så måste den där förb..... snön och isen försvinna på vägen hem.):mad:
Sedan kan vi glada i hågen lasta (nästan) ett helt bohag, inklusive våffeljärn och brödrost och ge oss ut på äventyr.
:music-icon::music-icon: Trallala!

Senast ändrad:

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025
Sv: Det blev en............

Grattis till nya bilen hoppas våren kommer fort (vi väntar också på vår nya)

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Grattis!

Lycka till med den nya bilen:)

Låter spännande.....lite bilder kanske?;)

Hoppas att ni får många härliga mil med den framöver.

Ha det gott!

F

F.d. 52945

Guest

Grattis!
Hoppas att ni får mycket nöje med bilen!

//Pilot:)

RolfW

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3292
Medlemskap
2023

Grattis till nya bilen!

Lite avis e ju vi ( läs Siv) med tanke på våffeljärn.
Finns det någon lättvikts variant på våffeljärn tro? :confused:

Siv & Rolf

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Ja, det gör det faktiskt, men du får nog söka på loppis. Förut fanns det ju våffeljärn av aluminium som man använde på spisen, de borde ju fungera alldeles utmärkt på gasspisen! :)

kjellemona

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022

Grattis till den nya bilen. Vi har beställt en lika dan, dock en 3,5ton och 130hk som ni ratade. Har ännu inte fått lev.dat, men längtar :applaus::D:yes::yes:

Kjelle o Mona

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

Ja fan vilken tid det tar, men samtidigt är det ju så mycket snö ute.

Man vill ju veta att den är på väg så de inte missat den i alla fall.
Blivande åkare av Corall 670 SL 3.0L o 40H chassi.

Senast ändrad:

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Grattis Inger och Jerry nu får ni en toppenbil. Får vi se er i Santa Pola igen, här är varken snö eller is. Igår 23gr på dan och 17 inatt. Idag har vi 24 grader. Gööttt!
Lycka till med bilen i många härliga år!

Hälsningar från
Kerstin och Sven-Åke
i Santa Pola

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Grattis Inger och Jerry nu får ni en toppenbil. Får vi se er i Santa Pola igen, här är varken snö eller is. Igår 23gr på dan och 17 inatt. Idag har vi 24 grader. Gööttt!
Lycka till med bilen i många härliga år!

Hälsningar från
Kerstin och Sven-Åke
i Santa Pola

Det är inte utan att man längtar ner till Santa Pola igen så man slipper det här sk.t-vädret, vi är så trötta på snö och kyla. Nu får det vara nog med den varan. -10 grader i morse.
Vem vet, vi kanske hinner ned en sväng till innan sommaren kommer.
Med de dieselpriser som är här nu så lönar det sig snart att åka till Luxemburg och tanka, och då är man ju en bra bit på väg.
:D
Ha det skönt i solen tills vi ses.
Jerry & Inger

F

F.d. 3297

Guest

Grattis till en NY bil. :)

Även vi har tröttnat på kyla och
lappmögel och längtar till den nya

våren! :D

Senast redigerad av en moderator:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Wizard!
Grattis till nya bilen!
Men en liten undran (En 4,3-tonnare) finns den?
Jag har en 4.0-tonnare å då är där inte långt mellen gummikuddarna där bak & bakaxeln vid lite last hur ser det då ut på din 4.3- tonnare med full last?
Jag har en 2010 160:tia med automat & vilken dröm det är att köra, trampa på gasen håll lite koll på ratten & luta dej till baka & njut!
Mvh.

Ny Adria Coral 670 SL. Egentligen hade vi bestämt oss för en TEC/Ford, men när vi passerade Josefssons i Landvetter blev vi förtjusta i ovan nämnda husbil. Den fanns på lager, men bara som 3,5 tonnare och med 130 HK motor.
Eftersom vi vill ha lite lastvikt och att jag är allergisk mot kamaxelremmar ville vi (läs jag) ha stora 3- lters-motor och 4 tons totalvikt.
Å sicken tur vi hade! En osåld 4,3-tonnare med den specen var färdig att skeppas.
Och nu har den kommit. :D:D:D
Vi klappade på den idag, och nu skall bara markis och annan utrustning på, (och så måste den där förb..... snön och isen försvinna på vägen hem.):mad:
Sedan kan vi glada i hågen lasta (nästan) ett helt bohag, inklusive våffeljärn och brödrost och ge oss ut på äventyr.
:music-icon::music-icon: Trallala!

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Hej Wizard!
Grattis till nya bilen!
Men en liten undran (En 4,3-tonnare) finns den?
Jag har en 4.0-tonnare å då är där inte långt mellen gummikuddarna där bak & bakaxeln vid lite last hur ser det då ut på din 4.3- tonnare med full last?
Jag har en 2010 160:tia med automat & vilken dröm det är att köra, trampa på gasen håll lite koll på ratten & luta dej till baka & njut!
Mvh.
Det finns 3 olika chassin att välja på: 35L, 40H och 43H.
Jag förmodar (och hoppas) att fjädring od är anpassat till den högre vikten.
Det skall bli kul att prova 160-hästaren, jag har inte kört den innan.
Ha dé
Jerry

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

Är inte chassi 40H och 43H lika. Den enda skillnad är väl att de är typade för olika last ??
:oops:

F

F.d. 52918

Guest

Idag när vi stod på Milspolen i Glumslöv,kom det två utlandslastbilar med släp,lastade med vardera tre Adria Coral 670 Sl,,,,,,,,,,,,och stannade till,,,,,,,,,så några av Er kan nog snart vänta att någon av dem är Er.
Ingrid o Stig:yes:

Toppen