• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det blev en McLouis för oss!

F

F.d. 53061

Guest
Vi har äntligen hittat rätt husbil som vi tror kommer att passa oss perfëkt, vi var till Autohallen i Lomma (utanför Malmö) och tittade på den McLouis Lagan 263 -08 som vi bara hade sett på kort och vi blev mycket nöjda. Vi måste bara få tala om vilket väldigt bra bemötande vi fick hos Autohallen! När vi var dit var bara verkstadskillen Oscar på plats, han var inte bara jättetrevlig, det märktes att han kunde sina saker också när vi pratade om eftermonteringar som vi ville ha. Jättekul att få så bra hjälp!
Sen gjorde vi upp affären med Joakim Norberg som bor i Stockholm och då vi var på väg hem till Dalarna passade det oss bra att åka till honom och skriva papper. Samma sak där - ett jättetrevligt bemötande och en försäljare som känns både seriös och hjälpsam. Ytterligare en bra sak är att vi får ha bilen kvar på vinterförvaring hos Autohallen och behöver inte hämta den förrän till våren.
Så nästa gång vi ska byta husbil (förhoppningsvis om ganska många år ;)) vet vi till vilken firma vi ska vända oss! Kan verkligen rekommenderas!:yes:

Nu ska vi anmäla oss till McLouis-klubben också!

Hälsningar från glada och nöjda
Markko och Tanja som väntar ivrigt på våren...!

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025
Sv: Det blev en McLouis för oss!

Grattis till nya bilen. Vi har en 363, 2005, som i mångt & mycket påminner om er bil. Välkommna till klubben oxå. Som ni säkert redan vet så har vi startat den för ca. ett år sedan. Årsmötet och träff hade vi på en camping och i Autohallen i Alinsås i maj. Höstträff var i oktober på Överlida camping och planerna är att vi åker till fabriken någon gång under semsterveckorna nästa år. Läs mer på hemsidan

ha de...........(jan-004):music-icon:

I

Iveco 35

Guest

Grattis till nya husbilen, ett gott val som jag ser det. Har också bara gott att säga om Oscar o co.:yes:

F

F.d. 55379

Guest

Grattis till en bra husbil. Vi är helnöjda med vår 363 Glen. Vi är också medlemmar i Mc loise klubben
Mvh
Inger och Conny

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2025

Ett litet, kanske onödigt, råd. Försäkra er om att få ut bilen från företaget, om de skulle hamna på obestånd och/eller gå i konkurs. Tänker på dem som köpte Shipman 28 (segelbåtar) Av tillverkaren i Visby för ett antal år sedan. Kunderna lät de nyköpta båtarna stå kvar hos företaget över vintern. Företaget gick i konkurs. Kunderna förlorade sina båtar. De räknades in i konkursboet. Flera rättsprocesser hjälpte inte. Båtarna var och förblev förlorade. Men det kanske gäller andra regler med husbilar.

F

F.d. 53061

Guest

Ett litet, kanske onödigt, råd. Försäkra er om att få ut bilen från företaget, om de skulle hamna på obestånd och/eller gå i konkurs. Tänker på dem som köpte Shipman 28 (segelbåtar) Av tillverkaren i Visby för ett antal år sedan. Kunderna lät de nyköpta båtarna stå kvar hos företaget över vintern. Företaget gick i konkurs. Kunderna förlorade sina båtar. De räknades in i konkursboet. Flera rättsprocesser hjälpte inte. Båtarna var och förblev förlorade. Men det kanske gäller andra regler med husbilar.
Hej Rolf jag har kollat med kronofogden ock deras jurist sa att om man har ett skrivet avtal mad företaget så kan dom inte beslagta bilen av mig som privatperson plus att jag även har nya ägarbeviset på bilen.
Markko.

I

Iveco 35

Guest

Är bilen reggad på den nya ägaren kan ingen ta den utan nya ägarepapper.

I

Iveco 35

Guest

Hej. Snabbheten avtar med åren sägs det.:D

F

F.d. 53061

Guest

Kul med förnuftiga människor som inte köper mer än dom har behov av........................

Ja du jaktfalken den här husbilen kommer att räcka till oss i många år
den är inte sämre än bilar som är hundratusentals kronor dyrare det sitter
samma luftpanna kylskåp spis ock andra detaljer som i andra bilar så jag är nöjd
sen att man fick tag i en bra försäljare är ju också en fördel.Ock vad andra sen tycker eller tänker bryr jag mig inte om.
:wub: Markko.

F

F.d. 53012

Guest

Ja du vet vad jag menar det talde vi ju om utamför webben. Lycka till min bil står med Julatäcket så det är adjö till denna säsong efterom vi inte är vintercampare eller kanke inte har förstått att det är skönt att campa på vintern, får kanske prova på det något år när man törs utsätta underredet för slasket. Lackförseglade underredet innan jag ställe av bilen givetvis ha ha

F

F.d. 53061

Guest

Ja du vet vad jag menar det talde vi ju om utamför webben. Lycka till min bil står med Julatäcket så det är adjö till denna säsong efterom vi inte är vintercampare eller kanke inte har förstått att det är skönt att campa på vintern, får kanske prova på det något år när man törs utsätta underredet för slasket. Lackförseglade underredet innan jag ställe av bilen givetvis ha ha

Ja jag förstår vad du menar .Nu är mina kofångare på väg hem ifrån skåne så jag skall köra iväg dom till lackering sen så skall jag beställa tid till våren för undrredsbehandling.
Ock nu håller dom på att montera lite tillbehör jag beställde till bilen så man kan hämta hem en färdig husbil i vår .Sen skall hustrun sy lite nya gardiner så blir hon också nöjd.
:twitcy:Markko.

F

F.d. 53061

Guest

Nu har jag fått kofångarna levererade från lackeraren, nu ska jag skicka dem till Lomma för påmontering. Det blir nog snyggt med vita kofångare i stället för de svarta originalen! Jag pratade med Oscar på Autohallen idag, solcellerna som ska på hade kommit hem och Heki-takluckan är beställd. Spännande att se hur allt blir! Vi väntar bara på en möjlighet att åka ner snart eftersom hustrun redan har måttbandet redo för att mäta för nya gardiner och mattor!:msn_wink:
En trevlig sak var att Joakim från Autohallen ringde idag bara för att höra hur det gick och om vi kände oss nöjda. Kul med försäljare som inte tappar intresset direkt pappren är påskrivna!

Markko

Bilagor

• Husbilen.JPG
    Husbilen.JPG
    1,4 MB · Visningar: 4
  • Kofångare.JPG
    Kofångare.JPG
    1,3 MB · Visningar: 4
F

F.d. 25086

Guest

Nu har jag fått kofångarna levererade från lackeraren, nu ska jag skicka dem till Lomma för påmontering. Det blir nog snyggt med vita kofångare i stället för de svarta originalen! Jag pratade med Oscar på Autohallen idag, solcellerna som ska på hade kommit hem och Heki-takluckan är beställd. Spännande att se hur allt blir! Vi väntar bara på en möjlighet att åka ner snart eftersom hustrun redan har måttbandet redo för att mäta för nya gardiner och mattor!:msn_wink:
En trevlig sak var att Joakim från Autohallen ringde idag bara för att höra hur det gick och om vi kände oss nöjda. Kul med försäljare som inte tappar intresset direkt pappren är påskrivna!

Markko

Blir absolut snyggare med vitlackad kofångare :)

Toppen