• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det börjar dra ihop sig så sakta

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Äntligen börjar utetemperaturen vara på "rätt" sida :) så nu börjar det snart bli dags för påställning , smög ut igårkväll i Hb:n och inspekterade lite grann
såg b l a på Tv en stund kollade upp batterierna mm och sen till den stora stunden satt i tändningsnyckeln och den startade DIREKT vilken lycka :) :)
Så snart startar säsongens äventyr :) :) :)

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Det börjar dra ihop sig så sakta

Elegance

Du skrev: Äntligen börjar utetemperaturen vara på "rätt" sida.

Jag tycker att den är på fel sida. Visserligen slipper vi salt här i västra (och även norra) delen av Jämtland, men när det töar var och varannan dag som nu så kommer man ändå inte ifrån att behöva tvätta bilen efter varje tur. Träligt! Kanske snart dags att ställa av?
I fjol gick det köra till en bit in i april innan bilen blev smutsig på fjällturerna.

aake

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Körde också igång V8:an. Startade direkt efter 2,5 månader i malpåse. Flyttade bilen till altanen varvid tvillinghjulen lämnade manliga spår i den vattensjuka gräsmattan.
För att kolla batteristatus har den stått med belysning och multimedia igång sen söndags, och nu såg jag att spänningen sjunkit ngt.

Så allt verkar under kontroll...:)

/M

arnew

HBK Medlem
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025

Från Smögenbron såg jag idag en kille som tvättade taket på hb:n så nog drar det ihop sig.

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023

Elegance

Du skrev: Äntligen börjar utetemperaturen vara på "rätt" sida.

Jag tycker att den är på fel sida. Visserligen slipper vi salt här i västra (och även norra) delen av Jämtland, men när det töar var och varannan dag som nu så kommer man ändå inte ifrån att behöva tvätta bilen efter varje tur. Träligt! Kanske snart dags att ställa av?
I fjol gick det köra till en bit in i april innan bilen blev smutsig på fjällturerna.

aake
:) Ja du har rätt nu är det ordentligt blött efter vägarna men vi har tur här uppe som nästan helt slipper saltet , var söderut ifjol förvinter i snöblasket så det tog mig nästan en hel dag att tvätta bort allt salt från husbilen , hela karossen var som ett enda sandpapper och ett elände o få väck. Men saltningen räddar väl liv också (säjer dom i alla fall ).

Toppen