• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dessa försäkringsbolag ( personbil )

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Personbilsförsäkring , har haft Aktsam i många år ...brukade vara billigast. Tycket att 5000 kr helförsäkring var dyrt....dyrare än husbilen. Kollade på nätet...

Solid 3327 kr , Gjensidige 3234 kr , nu blir det byte!!!!!!

F

F.d. 13449

Guest
Sv: Dessa försäkringsbolag ( personbil )

Ring runt till de olika bolagen. Det har jag märkt är det billigaste. Lägga ett par timmar i telefonen kan göra flera tusenlappar om året.
Obs, glöm inte att jämföra villkoren bara.
Moderna försäkringar är ett bolag som håller på o försöker slå sig in på marknaden i sverige. Där fick jag billigast försäkring. Men precis som allting annat ska man kolla upp dessa saker en gång om året för att vara säker på att man har billigast(bästa) möjliga.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om man inte har tid att ringa runt kan Insplanet vara ett alternativ. De hjälpte mig till billigare premie än jag själv lyckades förhandla mig till.

F

F.d. 13449

Guest

Om man inte har tid att ringa runt kan Insplanet vara ett alternativ. De hjälpte mig till billigare premie än jag själv lyckades förhandla mig till.
Insplanet har jag testat ett par ggr, men där gäller det att vara väldigt vaksam vad gäller villkoren på de olika försäkringarna plus att de inte har avtal med alla bolagen. Här kan du se vilka bolag de har avtal med. De har inget avtal med varken IF eller trygghans och få av bolagen hos LF. Vad jag vet så finns det ännu ingen sida som jämför bilförsäkring på alla bolagen.
Försäkringsbolag vi jämför eller representerar

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Vi (frugan) ska ev. byte personbil så då är det smidigt med Insplanet. Kollade manuellt på LF (gick ej automatiskt, ska även ringa till dom), dom var tredje billigast.
Värre är telefonterrorn, dagen efter körde det igång. Har inte tid att prata på jobbet. Alla nummer som börjar med 08-510000XX är från Insplanet, och det ringer och ringer. Gjorde samma koll förra året då jag bytte, först ringde Insplanet, sedan måste dom ha sålt numret vidare för jag sa att jag redan tecknat försäkring.
Dom slutade inte ringa förrän jag svarade av misstag när jag klöv ved och levererade en utskällning med många fula ord :msn_angry::msn_devil::oops:

Så lämna ett fejk telefonnummer.

Peter :)

Toppen