• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Den svarta stjärnan

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Jag brukar säga att jag är född under en svart stjärna, jag börjar mer och mer tro på detta.:(
Körde igår sönder hela nederdelen på min bil, glasfiberdelarna slets loss, bilen ser för j--lig ut, det hände väl för att jag vill sälja den, undrar hur lång tid det tar att fixa detta, och var skall man bo när det blir dags?
Ja livet är stenkul:(:mad::mad:
KEJO 20

R

Resenären

Guest
Sv: Den svarta stjärnan

Vilken otur! Hur gick det till?
Tror det är ett tecken att du inte skall sälja och sluta leva det liv som du egentligen vill leva!

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Inte kul när sådant händer, själv skulle jag flytta bilen hemma på tomten för 2 veckor sedan och glömmer att jag ställt soptunnan bakom husbilen när jag fixade lite på infarten.
Slutade också med att plastbitar bröts av från kanten under höger bakljus, som tur är har jag en kompis som är fenomenalt duktig på att fixa sådana katastrofer åt mig.
Lite superepoxylim och 6 små popnitar och lite aluminiumplåt bakom som förstärkning och simsalabim så syns det knappt om man inte vet om det.
Tack gode gud för sådana kompisar :).

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

JA det är ett problem man kanske inte tänker på ,vart ska man bo??? rep,kan ju ta tid, släktingar o vänner , eller vandrarhem,eller kanske hyrbil ,ev. på försäkringen,?? Lycka till

T

Teddi

Guest

Jag brukar säga att jag är född under en svart stjärna, jag börjar mer och mer tro på detta.:(
Körde igår sönder hela nederdelen på min bil, glasfiberdelarna slets loss, bilen ser för j--lig ut, det hände väl för att jag vill sälja den, undrar hur lång tid det tar att fixa detta, och var skall man bo när det blir dags?
Ja livet är stenkul:(:mad::mad:
KEJO 20

hej kejo,,va de du som skulle sälja bil o sökte bostad?? vi pratades vid lite tidigare??,,om du inte nödvändigtsvis vill bo i varberg tror ja att ja kan fixa ett boende i vallda tillfälligt om de passar, får kolla detta om fjorton dagar då vi kommit hem,,bilen,,finns lite proffs i kållered o göteborg som kan hjälpa dej,bl,annat,,smc i partille,,hör av dej,,de e aldrig fel,,

ha de så länge,,teddi,,

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det är väl inte mycket till tröst men man för ju vara glad att det stannade med materiella skador.
Det är ju en visserligen en självrisk men sen blir ju bilen som ny nertill .

mega-liner

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
6582
Medlemskap
2025

Hej Kejo! Det var tråkigt att höra eftersom vi har ägt h-bilen från början och varit vår ögonsten Om det är bara kjolarna så är dom utbytbara! Hoppas inte aluminiumväggarna har blivit skadade för då kan det bli frågan om inte bilen ska till Concordefabriken
Hoppas på det bästa för er! Kramizar Monica o Bengt Falun

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

jpg.gif
Så här blev det, aluminiumsidan har klarat sig som tur är, har kollat noga nu när det är ljust, det är plastpanelerna som har fått all stryk, hela sidan är kass. Alltså panelerna.
Skall man vända sig till Forsbergs eller någon annan????
Tack alla.
MVH KEJO

Bilagor

• 231.JPG
    231.JPG
    1,9 MB · Visningar: 20
F

F.d. 29925

Guest

Kolla med försäkringsbolaget i första hand.
Ser kanske illa ut men är nog i alla fall möjligt att återställa till en rimlig kostnad. (självrisken brukar ligga runt 3000:- och själva jobbet tar nog knappast mer än nån dag när väl delarna finns framme.)

mega-liner

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
6582
Medlemskap
2025

Hej kejo! det där var väl lindrigt Gör en skade anmälan till försäkrinsbolabet så kan du komma överens med f-bolaget var du vill att få den repad Skulle tro det är endagsjobb
Du har väl goda kontakter med Örkelljunga där du köpte bilen Där har ni möjlighet att låna en bil under tiden Lycka till

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Hej Kejo, trälig händelse.

Kontakta Skadecenter i Borås, jobbar mycket med husbilsskador bl åt Forsbergs, tar hem delar till dom flesta fabrikat o jobbar mot flesta försäkringsbolag, lycka till önskar Claes 105

Toppen