golddigger
HBK Medlem
Anledningen till att man höjde vägskatten på lätta lastbilar var bl.a att det inte skulle löna sig att sätta lastgaller i personbilar och omregistrera dom till lätt lastbil.Då fick vi laglydiga lida för att man skulle göra det olönsamt för andra att typa om bilen till lätt lastbil.Vad blir det nästa? en dieselpersonbil hade en vägskatt på ca 7000 kr senast jag hörde om det.Kommer husbils-vägskatten att smyghöjas för att dom nu är personbilar?Kanske över ett par år så det inte märks ,som med förra höjningarna som smög sig upp från 1550 kr till över 5000kr pr år.Jag ser det som kollektiv bestraffning.
I Danmark ligger vägskatten på ca 10.000 kr om året för en husbil.Försäkringen ungefär samma.Desutom går det inte att ställa av fordonen.Då måste man lämna in reg.skylten till motorkontoret og när man ställar på bilen måste man betala för nya skyltar.Sist jag hörde om det kostade dom 1200 kr för 2 stk.
Det var därför jag flyttade till Sverige....fortfarande billigt....,men hur länge? Korna ska mjölkas till dom stupar!!!
I Danmark ligger vägskatten på ca 10.000 kr om året för en husbil.Försäkringen ungefär samma.Desutom går det inte att ställa av fordonen.Då måste man lämna in reg.skylten till motorkontoret og när man ställar på bilen måste man betala för nya skyltar.Sist jag hörde om det kostade dom 1200 kr för 2 stk.
Det var därför jag flyttade till Sverige....fortfarande billigt....,men hur länge? Korna ska mjölkas till dom stupar!!!