• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Den nya bilen !!!

F

F.d. 839

Guest
Hejsan,

Inhandlad for 2 veckor sedan, en Rimor Sailor 748TC (748cm lang) ar 2002 byggd pa Mercedes Sprinter chassi, motor ar en 316CDI 5 cylindrig lagvarvig 2.8 liter motor pa 157hk (i femte vaxel och 100km/t ar varvtalet endast 1980 RPM), forbrukningen ar ej kollat men bor ligga ganska lag vilken ar en viktig faktor, total vikt 3.5t sa det racker med B kortet vilket var en av mina viktigaste krav.
Jag ar nojd ;)

Har varit up pa premier tur forra helgen och det kanns forharligt jamnford med min forra Fiat Ducato Pegasus 622, inget ont om Fiat for jag gjorde aldrig nagon storre rep an bytte vattenpump - kamremmen och korde totalt 8900 mil. Saken ar klar det gar helt enkelt inte att jamnfora.

Diesel priset okar idag pa kontinenten fran € 1,02/l till € 1,15/l for att sluta kring jul nagonstans vid € 1,31/l. Billigaste market ar Jet.

Bilagor

• Rimor_813_2.jpg
    Rimor_813_2.jpg
    61,9 KB · Visningar: 9
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Den nya bilen !!!

Grattis till nya bilen!
Vi bytte också för ett par veckor sedan. Hade också Fiat Ducati 2.5 från -97, verklig skillnad i ljudnivå. Man behöver inte höja radion när man kommer upp i landsvägsfart och man kan behålla normal samtalston.

Glöm inte att byta ut informationen på "Se min Husbil"!
:yes:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 839

Guest

Kenth & Ingela,

Exakt samma som jag hade .. en Ducato 1997 med en 2.5 liters Fiat motor. Jag tror det som forde mest liv va sjalva vinden som hade fritt spel kring alkov for att inte tala om bransle forbrukning.

Tack for att paminna mig med andringen i "Se min husbil" det latt bort glomd.

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

:music-icon: Grattis till nya bilen :music-icon:

En liten fråga.
Varför har din gamla och din nya bil samma nummer? TBK-714
Behåller ni samma nummer vid byte av bil? Personlig nummerplåt?

Ha de

F

F.d. 3753

Guest

Va "Kingen" va på alerten så här tidigt på dan!:wink:
Inte la jag märke till att det var samma reg-nummer.
Skyltarna kanske är personliga i Belgien. Han lär väl svara strax.
Det snöade lite här i småland mellan 06:00 och 06:30 !!!
Kallfronten har seglat in.

F

F.d. 839

Guest

Hejsan Kingen,

I Belgien sa ar nummerplaten identiteten pa bilagarens och inte pa bilen, sa TBK-714 ar mitt sa lange jag inte saljer bilen och shickar in platen. Mina platar ar inga personliga men det finns att kopa for foretag och enskilde. T.ex om ett foretag som IBM skulle vilja ha personliga plater pa sina bilar kunde dom kopa IBM-001 for sin VD IBM-002 for sin Vice osv. Dom platar kostar € 600 i registrerings avgift vilket ar en engangsavgift men sedan arligen ska det ytterliga avgift for att fa behalla platen har tyvarr ingen uppgift om hur mycket det ar.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 839

Guest

Kenth & Ingela,

Sno i Smaland, fy tusan och jag som hade tankt aka up till Umea med det nya aket.

F

F.d. 3753

Guest

Ingen fara Belgien, tror jag!
Detta var nog ur SMHI's perspektiv bara ett olycksfall i arbetet.
Nästa vecka kanske körsbärsträden blommar!!!
Numera blir man inte förvånad över väderleken.
Visst låter det lite lurigt att åka långt norrut utan ordentligt på fötterna men med lite tur så får du sommarväglag utmed kustvägarna långt norrut.

F

F.d. 17600

Guest

Grattis till den nya bilen !
Här i Umeå har vi inte sett skymten av nån snö än så länge. +4, nu på morgonen, och strålande sol :yes:

F

F.d. 839

Guest

TantY,

Solsken, ja sa ska det lata. Eftersom jag vantar fortfarande pa besked fran Svenska ambassaden i Bryssel vill jag att det ska vara snofritt sa lange som mojligt ;)

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Grattis till den nya bilen ! :yes:

Lätt att komma ihåg, eller blanda ihop reg.nr och medlemsnummer TBK 714 , HBK 813 :wideeyed:

Carina & Gunnar

F

F.d. 839

Guest

Carina,
Borde kanske se om nummer platen HBK-813 finns att kopa det vore toppen eller hur ? ;)

F

F.d. 2692

Guest

Hej Belgien 1,

I din signatur står det HKB, ska det inte vara HBK???? :wub:

F

F.d. 839

Guest

Janne,

Tackar, fy tusan har du ratt. Dags att ratta till ... nu ar det gjord.

Toppen