• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

DEN DÖR NÄR JAG GASAR....tomgång går den bra på

F

F.d. 1406

Guest
Chassiefabrikat: Volkswagen
Chassiemodell: LT 35
Chassietyp: Standard
Motortyp: diesel
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Niesmann
Husbilsmodell: niesmann clue
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Ospecificerat
Tänkte om någon har nåt tips om vad tusan som har hänt med min husbil.

När man kör den på tomgång är det inga problem,den går o köra sakta på 1ans växel också men gasar man på så dör den..

Kollar på bränsleslangen o det är som lite "luftbubblor" i den som kommer emellanåt, men som jag fattar så skall den lufta sig själv ? Har provat lite men inte fått till nåt resultat av det.

Är det någon som har nåt tips på vad tusan det kan vara för fel på bilen ?????

:)

matmdat

FD HBK Medlem
Kommun
Surahammar
HBK-Nr
7897
Medlemskap
2022
Classiskt fel du kan ha bakterier i diesel och jag menar det det är en jordbakterie som gillar den nya dieselen
resultatet är att ledningar och filter sätts igen av detta slem
bot fins att köpa på Swedol eller annan butik som säljer tillbehör för diselfordon även vissa mackar har det
Jag har haft detta på flera av mina bilar

sedan kan det vara på plats att byta filter och rengöra silen i pumpen

/Mats

F

F.d. 53012

Guest
Motvikterna i tändfördelaren är nog problemet det var det på vår bil när den reagerade så. Gammalt system utan brytare, med givare istället. Bosch system, krävs lite finlir att få ordning på det men det går utan att byta tändfördelare. Däremot svårt att redogöra för hela operationen på forumet. Bättre att ringa mig.

F

F.d. 1406

Guest
matmdat skrev:
Classiskt fel du kan ha bakterier i diesel och jag menar det det är en jordbakterie som gillar den nya dieselen
resultatet är att ledningar och filter sätts igen av detta slem
bot fins att köpa på Swedol eller annan butik som säljer tillbehör för diselfordon även vissa mackar har det
Jag har haft detta på flera av mina bilar

sedan kan det vara på plats att byta filter och rengöra silen i pumpen

/Mats

filter e nybytt iallafall.. ska testa resten..tack för tipset:)

Toppen